وزیر صمت: ارز واردات خودرو تامین شده است

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ارز واردات خودرو از سوی بانک مرکزی تامین شده است، گفت خودروسازان برای افزایش تولید نیاز به ارز دارند که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۵۰۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر صمت: ارز واردات خودرو تامین شده است

 «سید محمد اتابک» در حاشیه نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: با خودروسازان در جهت افزایش تولید صحبت هایی داشته ایم که نیاز به ارز داشته اند و در حال برنامه ریزی هستیم.

وی افزود: دغدغه های بخش خصوصی را در وزارت صمت با همفکری این بخش برطرف و مسائلی که مربوط به سایر وزارتخانه هاست پیگیری می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت: برق نباید در کارخانجات قطع شود تا جریان تولید تداوم داشته باشد؛ در این راستا مساله تامین انرژی را دنبال و حل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌ خودروهای کارکرده اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشنامه واردات خودروهای کارکرده باید اصلاح شود، زیرا با آن بخشنامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.

اتابک بیان داشت: واردات خودروهای نو را انجام می دهیم، ضمن اینکه واردات افزایش یافته است، تعداد خودروهایی که در گمرک و در حال ترخیص است بیشتر از سه برابر سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت خودرو نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارد، گفت: باید مسائل خودروسازان و ارز دریافتی آنها را هم در نظرداشته باشیم. در وزارت صمت کمیته راهبردی خودرو تشکیل شده است و بحث کیفیت خودرو هم ذیل این کمیته پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نمایندگان بخش خصوصی باید در کمیته های مختلف مرتبط در وزارت صمت مشارکت داشته باشند. همچنین صدور بخشنامه های متعدد و خلق‌الساعه به دلیل تعویض مدیران و همچنین ناشی از شرایط اقتصادی کشور بوده است که سعی می کنم بخشنامه خلق‌الساعه نداشته باشیم.

وی در باره وضعیت واردات گوشی تلفن همراه آیفون گفت: وزارت ارتباطات و صمت باید در این زمینه صحبت کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار