مقام‌آور مسابقات فرهنگیان کشور:

چیزی که کوشش بی‌وقفه را تسهیل می‌کند، تاثیر مثبت آن در نحوه تعامل با دیگران است

اصفهان (پانا) - فرهنگی باسابقه ناحیه ۲ اصفهان و دارنده رتبه دوم کشوری تفسیر قرآن در مسابقات فرهنگیان گفت: چیزی که مطالعه و کوشش بی‎‌وقفه را برایم تسهیل و شیرین می‌کند، تاثیر بسیار مثبت آن در بنده و نحوه تعامل و ارتباط با دیگران به‌ویژه دانش‌آموزان و والدین است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

رحیم عنایت‌‌زاده ، دبیر دبیرستان شهید باهنر ناحیه ۲ کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و مدرس عربی و معارف با سابقه خدمتی ۳۲ سال است.

مدرّس دوره ضمن خدمت فرهنگیان، مولف ۲ کتاب کمک‌درسی عربی متوسطه اول و دوم، ویراستار کتب کمک‌درسی عربی متوسطه اول وابسته به انتشارات «خیلی سبز» تهران، احراز رتبه‌های برتر در جشنواره‌های الگوهای فعّال تدریس، معلم نمونه در سطح منطقه و استان، حائز  رتبه اول منطقه‌ای و استانی و رتبه سوم و چهارم کشوری در رشته معارف نهج‌البلاغه، داور جشنواره خوارزمی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول در محور معارف، احراز رتبه برتر در مقاله‌نویسی علمی - پژوهشی، سَراَرزیاب و مدرس دوره تربیت همکاران ارزیاب، ارزیاب و مصاحبه‌گر گزینش استخدامی آموزش و پرورش از عناوین کسب‌شده توسط این معلم قرآنی است.

وی در گفت‌وگوبا پانا اظهار کرد: «رقابت در سطح مسابقات، نیازمند ساعت‌های متمادی مطالعه، تحقیق و پژوهش است. در این راستا می‌طلبد که متسابق نهج‌البلاغه از خیلی از تفریحات و استراحت‌های خود صرف نظر کند.»

عنایت‌زاده تصریح کرد: «چیزی که این مطالعه و کوشش بی‌وقفه را تسهیل و شیرین می کند، تاثیر بسیار مثبت آن در نحوه تعامل و ارتباط  با دیگران به‌ویژه دانش‌آموزان و والدین است. بنابراین این تاثیرپذیری در سطح کلان باعث گرایش به معارف و تشویق و کاربست آن در فرآیند زندگی با رایحه علوی خواهد شد.»

وی بیان کرد: «چون صاحب کتاب شریف نهج‌البلاغه یعنی حضرت علی(ع) غریب است، لذا شایسته و بایسته است صاحبان قلم و اندیشه در دریای بیکران معارف علوی، قلم‌فرسایی کنند و با مطالعه و تحقیق در شناساندن معارف و بیانات آن امام همام و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح جامعه، اقدام کنند و زمینه انس بیشتر با این اثر وزین را برای خود و دیگران با هدف دستیابی به عزت و سعادت دنیا و عُقبی فراهم کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار