طرح وارنیش تراپی در مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر زیارت اجرا می‌شود

شیروان(پانا)_ مسئول مرکز بهداشت شهر زیارت از اجرای طرح وارنیش تراپی در مدارس ابتدایی و راهنمایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح وارنیش تراپی در مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر زیارت اجرا می‌شود

علی اکبر قلیچی مسئول مرکز بهداشت شهر زیارت از اجرای طرح وارنیش تراپی در مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر زیارت برای تعداد قریب به ۷۰۰ نفر دانش آموز خبر داد.

قلیچی ادامه داد: این طرح کشوری است و در راستای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی در سطح مدارس با هدف پیش گیری از پوسیدگی در دانش آموزان اجرا می شود.

علی اکبر قلیچی افزود: وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود. 

وی بیان کرد: این ماده با هدف حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود. این روش حفاظت از دندان‌ها برای کودکان و به‌خصوص کودکان کم سن و سال ایده آل است چراکه انجام آن آسان بوده و نیازی به خشک بودن دندان‌ها نیست.

قلیچی عنوان کرد: فلوراید بزرگ‌ترین کشف در زمینه‌ی علم دندانپزشکی در مورد جلوگیری از ایجاد پوسیدگی است. استفاده از فلوراید درمانی به شکل یک روال عادی در جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان درآمده است.

مسئول مرکز بهداشت شهر زیارت اظهار کرد: وارنیش دندان، روشی بی‌خطر، آسان و مطمئن برای جلوگیری از مشکلات دندان و حساسیت بیش‌ازحد دندان‌هاست که از سنین کودکی تا پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار