مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی:

سند کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در آموزش و پرورش تدوین می‌شود

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی از تدوین سند و برنامه جامع 2 ساله کنگره ملی ۲ هزار شهید این استان در آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی؛ سیدعلیرضا موسوی‌نژاد در دومین نشست کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: این برنامه با مشارکت تمام معاونت‌ها، صاحب‌نظران و خانواده معزز شاهد، جانباز، ایثارگر و آزاده دانش‌آموز و فرهنگی تهیه و تدوین می‌شود.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در مدارس را موجب رونق فرآیند تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت در مدارس، دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و تحقق اهداف جهاد تبیین در نظام تعلیم و تربیت دانست و اذعان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن اقتدار انقلاب در گفتمان جهانی و ترویج اسلام ناب در میان نسل آینده‌ساز انقلاب و موجب بیداری ملل آزاده جهان و گسترش اسلام‌گرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه از اعزام ۲ هزار فرهنگی استان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور طی سال جاری و آینده خبر داد و عنوان کرد: مصونیت جوان و نوجوان ایرانی از تیرهای زهرآگین ضد فرهنگی دشمن در جنگ ترکیبی، یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری یادوراه شهدا در مدارس به شمار می‌رود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان اینکه ابدان مطهر، نام و یاد شهدا در فراز و نشیب تاریخ انقلاب و در پیچ‌های حساس ناشی از غبار فتنه‌ها موجب اتحاد، یکپارچگی، بصیرت‌افزایی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و منافقان تجزیه‌طلب شده است، تصریح کرد: دشمن به خیال باطل، سعی دارد با ایجاد اغتشاش و اختلال در فرآیند تعلیم و تربیت، نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و دانشجو را از مسیر انقلاب و اسلام، دور ساخته و با ایجاد فضای رعب و وحشت مردم را بترساند تا از انقلاب دست بردارند ولی همیشه از این مردم غیور انقلابی، سیلی خورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شهدا به عنوان الگو و اسوه صبر، مقاومت، ایثار، امید و ایمان یاد کرد و ادامه داد: شهدا هر جایی که لازم بوده از انقلاب و اسلام دفاع شود، بی‌منت و بی‌توقع به مصداق مجاهدین فی سبیل الله، سینه سپر کرده‌اند.

به گفته موسوی‌نژاد، هر کس گمان کند که می‌تواند خون شهدا را پایمال کند در گمراهی است، چرا که شهدا نزد پروردگار هستند و کسانی که نزد پروردگار باشند از قوام و پایداری و حیات جاودان برخوردارند و نه تنها از شهدا نام نیکشان می‌ماند بلکه راهشان نیز ماندگار است.

شایان ذکر است در این جلسه، یاد و خاطره شهید محمدمهدی فانی (دانش‌‌آموز شهید تازه‌تفحص‌شده) اهل شهرستان بشرویه گرامی داشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار