مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

نهادینه شدن فرهنگ پژوهشگری، لازمه برخورداری از مدارس قوی است

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نهادینه شدن فرهنگ پژوهشگری در کلاس درس و توجه ویژه به امر پژوهش را لازمه تقویت و غنی‌سازی برنامه درسی و متعاقب آن قوی کردن مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه شدن فرهنگ پژوهشگری، لازمه برخورداری از مدارس قوی است

سید علیرضا موسوی نژاد در آیین تجلیل از ۳۷ دانش آموز و معلم پژوهشگر و پژوهنده استانی و کشوری در بیرجند، اظهار کرد: مهمترین رسالت نظام تعلیم و تربیت، پرورش نسلی پویا،خلاق، مبتکر، اندیشمند و سالم است.

وی، با بیان این که نظام تعلیم و تربیت، امروز نیازمند معلمین خلاق، مبتکر و صاحب نظر در عرصه های متنوع آموزشی، پرورشی و تربیتی است، عنوان کرد: در حوزه علوم انسانی و مسائل تعلیم و تربیت تنها مطالعه میدانی و یا باورهای ذهنی کافی نیست، بلکه آنچه در این حوزه ها اهمیت دارد انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی مدون، متقن و هدفمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، لازمه ماندگاری تحقیقات علوم انسانی و مسائل تربیتی پژوهش را استفاده از تجربیات صاحبنظران و اندیشمندان دانست و خاطرنشان کرد: نیاز، شرط اول پژوهش و پرسشگری گام اول در مسیر تحقیق است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به نقش پژوهش و کار پژوهشی در تمام اختراعات بشری گفت: دانش آموزان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که به حکم وظیفه در اختیار معلم قرار گرفته و معلم باید با کشف، پرورش و شکوفاسازی استعدادهای بالقوه دانش آموز و هدایت آنها به سوی پژوهشگری تلاش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار