مشاوره در دوره ابتدایی و پیش دبستانی اهمیت بسزایی دارد

تهران (پانا) - همایش بهداشت روان با محوریت همیاران مشاور با شعار سلامت روان و سبک زندگی آگاهانه، متعهدانه و شادمانه در نوجوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاوره در دوره ابتدایی و پیش دبستانی اهمیت بسزایی دارد

همایش بهداشت روان با محوریت همیاران مشاور به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت سلامت روان با حضور مسعود شکوهی مدیر کل مشاوره وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیر کل، کریمی معاون فرهنگی . پرورشی، بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان حوزه مشاوره صبح امروز در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

در این برنامه باقری با اشاره به اهمیت کار مشاوره و توجه به افزایش خدمات این حوزه اظهارداشت: از مشاوران می‌خواهم تا برای جبران کاستی ها کمک حال ما باشند و بر همین اساس آموزگاران را تحت آموزش‌های فراگیر مشاوره‌ای قرار دهند تا برخی از مهارت‌های لازم به آنان منتقل شود.

وی تصریح کرد: مشاوره در دوره ابتدایی و پیش دبستانی اهمیت بسزایی دارد و بخش مهمی از شخصیت کودک در این دوره شکل می‌گیرد اما کمبود مشاور مانع از حضور مشاوران در مجالس می‌شود.

در ادامه کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: سال گذشته آزمون سلامت روان روی 88 هزار دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم انجام شد و یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد وجود استرس در آن‌ها می باشد که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود.

وی افزود: بهداشت روان یعنی انسانی که بتواند در زمینه عوامل روانی نقش هایی که به او محول می کنند را به نحو بهینه انجام دهد.

در ابتدای این مراسم بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه هفته بهداشت روان یک بحث فرایندی است از رونمایی سامانه جامع مشاوره ای در آینده نزدیک خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مشاوره قلب راهنمایی است بر تقویت کلینیک های مشاوره ای تصریح کرد و گفت: مهمترین پیشگیری ، پیشگیری ریشه ای است. کشوری دارای اقتصاد پویاست که سرمایه اجتماعی داشته باشد و سرمایه اجتماعی با توانمندسازی نیروی انسانی فراهم می شود.

گفتنی است همایش بهداشت روان با محوریت همیاران مشاور با شعار سلامت روان و سبک زندگی آگاهانه، متعهدانه و شادمانه در نوجوانان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار