رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:
حضور نخبگان علمی در کشور اعتماد به نفس ملی را افزایش میدهد
تهران (پانا) - اختتامیه دوره توانمندسازی سرگروههای علمی و تربیتی مدارس سمپاد کشور با حضور رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سالن جلسات خانه معلم قم برگزار شد.
الهام یاوری در اختتامیه دوره توانمندسازی سرگروههای علمی و تربیتی مدارس سمپاد کشور با اشاره به ضرورت رفع نیازهای متعدد و ضروری جامعه و نقش نخبگان در رفع آن افزود: هدف و کارکرد مدارس سمپاد تربیت دانشآموز اثرگذار و کارآمد و تحقق شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری است.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به ۱۴ مولفه اثرگذاری مورد نیاز در کشور که هدف تربیت دانشآموزان سمپادی برای پیشرفت و تعالی است، گفت: اولین مؤلفه از هدف تربیت دانشآموز نخبه برای کشور حل مسائل و چالشها به واسطه پژوهشمحوری است.
وی گفت: مسئلهشناسی درست و بهجا در موضوعات و چالشهای کشور برای پیدا کردن بهترین راهحل که متناسب با حل مشکلات باشد و موجب هدر رفتن انرژی، امکانات و سرمایهها نباشد از دیگر مولفههای ضروری تربیت دانشآموز نخبه است.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از ابعاد تربیتی دانشآموزان سمپادی، نوآوری در شیوههای تعلیم و تربیت است که یک نخبه میتواند راههای جدیدی برای شیوههای یادگیری ابداع کرده و سیر نخبهپروری را پیشرفت دهند.
یاوری با اشاره به کسب بیش از ۹۰۰ مدال المپیادهای علمی جهانی در عرصههای علمی توسط اندیشمندان ایرانی گفت: وجود نخبگان و افتخارآفرینی آنان اعتماد به نفس ملی را افزایش خواهد داد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای همسایه ایران چنین دستاوردی ندارند.
وی گفت: یکی از اهداف تربیت نخبه در کشور انتقال درست فرهنگ و ارزش کشور و افزایش نفوذ آن در جهان است تا ملتهای جهان با توانمندیهای کشورمان آشنا شوند.
وی با اشاره به شایستگیهایی که باید در دانشآموزان دانشآموخته مدارس استعدادهای درخشان گفت: شناخت کاربرد علوم مختلف در زندگی و چگونگی استفاده از آن و همچنین شناخت درست نیازهای کشور که درصدد برطرف کردن آن قدم برداریم از ویژگیهای مهمی است که باید در فارغ التحصیلان سمپاد ایجاد شود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: آمادگی جسمانی و قوای بدنی که به اندیشمندان کشور توان اجرای ایدهها و خلاقیتها را میدهد یکی دیگر از خصوصیتهایی است که میبایست در بین دانشآموزان دانشآموخته مدارس استعدادهای درخشان شکل بگیرد که این مهم با راهنمایی درست معلمان و سرگروههای مربوطه انجام خواهد شد.
ارسال دیدگاه