معاون آموزش متوسطه ملارد:
روابط اجتماعی و روشهای نوین تدریس؛ کلیدهای موفقیت در کلاسهای درس
ملارد(پانا) - معاون آموزش متوسطه، آموزش و پرورش ملارد ، استفاده از روشهای نوین تدریس وایجاد فضای صمیمی و تعاملی را برای بهبود فرآیند یادگیری دانشآموزان الزامی دانست .
سید رسول حسینی، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ملارد، در کارگاه آموزشی با عنوان «حرفهای شدن با لنزهای مختلف» که در روز یکشنبه ۳۰دی ماه برگزار شد، به اهمیت ایجاد روابط اجتماعی و استفاده از روشهای نوین تدریس در بهبود فرآیند یادگیری دانشآموزان پرداخت. وی تأکید کرد که ایجاد فضای صمیمی و تعاملی در کلاسهای درس، به عنوان یک ضرورت، میتواند تأثیر بسزایی در افزایش انگیزه و یادگیری دانشآموزان داشته باشد.
حسینی در این کارگاه با بیان اینکه یک کلاس درس تنها نباید به محلی برای انتقال دانش محدود شود، گفت: کلاس درس باید فضایی پویا و جذاب برای رشد اجتماعی و فردی دانشآموزان فراهم کند. این رویکرد نه تنها به یادگیری بهتر کمک میکند، بلکه به تقویت مهارتهای اجتماعی و ارتباطی دانشآموزان نیز میانجامد.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ملارد همچنین افزود :روابط اجتماعی سازنده بین دانشآموزان و معلمان، میتواند به بهبود فرآیند یادگیری و ایجاد انگیزه در دانشآموزان کمک کند.
وی بر ضرورت بهروزرسانی روشهای تدریس و استفاده از فناوریهای نوین آموزشی تأکید واظهار داشت: معلمان باید با بهرهگیری از روشهای فعال و تعاملی، مانند یادگیری مشارکتی، پروژهمحور و استفاده از ابزارهای دیجیتال، محیطی جذاب و پویا برای یادگیری ایجاد کنند. این روشها فرصت مشارکت فعال در فرآیند یادگیری را برای دانشآموزان فراهم میکنند.
حسینی در خصوص چالشهای موجود در این زمینه گفت: کمبود منابع آموزشی و عدم آشنایی برخی معلمان با فناوریهای نوین برخی از چالشهای موجود می باشد که برای رفع آنها نیازمند همکاری بیشتر معلمان، مدیران مدارس و خانوادهها می باشیم .
وی تأکید کرد که :با همافزایی و تلاش مشترک میتوان به بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس دست یافت و فضای آموزشی را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کرد.
ارسال دیدگاه