معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

طرح نهضت سلامت در ۲۵۰ مدرسه پایتخت آغاز شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه توجه به سبک زندگی سالم و مصرف غذای سالم می‌تواند به سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان کمک کند، گفت طرح نهضت سلامت در‌ راستای شناسایی و حمایت از زیست‌بوم خانواده ایرانی در ۲۵۰ مدرسه شهر تهران از هفته آینده آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح نهضت سلامت در ۲۵۰ مدرسه پایتخت آغاز شد

نشست تخصصی طرح نهضت سواد سلامت‌آموزی با عنایت به برگزاری رویداد ملی خانواده در‌ راستای شناسایی و حمایت از زیست‌بوم خانواده ایرانی توسط نوآوران اجتماعی و فعالان مردمی با حضور سید‌احمد موسوی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران)، محمدی (مسئول پیگیری طرح) و مسعود تقیانی (رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران) برگزار شد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست با تاکید بر اینکه طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی، یک طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است، گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی، یک طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که بر روی 3 قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد شد. مخاطبان این طرح شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش‌آموزان و والدین است. این طرح برای قشر دانش‌آموز مقطع اول تا ششم با هدف آموزش‌های ساده و کاربردی تدوین شده تا با بهره‌گیری از فنون گرافیک و اصول آموزش کودکان، مهم‌ترین آموزه‌های سبک زندگی را در قالب داستان به ایشان بیاموزد.

وی با بیان محورهای آموزشی طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی خاطرنشان کرد: ابتدا طرح نهضت سلامت در ۲۵۰ مدرسه در مناطق ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ شهر تهران در ۱۰ جلسه آغاز خواهد‌ شد. این آموزش‌ها با ۷ سرفصل‌ با موضوعاتی از جمله اصول تغذیه سالم، تدابیر خواب و بیداری، تدابیر هوای پاک و تنفس سالم، تحرک و فعالیت بدنی دانش‌آموزان، اصول رفتاری و شخصیتی دانش‌آموزان و اصول کلی سبک زندگی سالم به معاونان پرورشی‌، آموزش داده خواهد شد و سپس این آموزش‌ها به‌صورت بازی‌محور و با فعالیت‌های کنشگرانه به دانش‌آموزان تدریس خواهد شد.

موسوی ادامه داد:  نهضت سواد سلامت‌آموزی با همکاری دفتر طب ایرانی و معاونت امور زنان ریاست جمهوری، تلاش برای ارتقای سواد سلامت جامعه و اصلاح سبک زندگی و فرهنگسازی را دنبال می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اثربخشی این طرح اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان بتوانند اصول کلی سلامت را به خوبی فرا گرفته و در زندگی به‌کار گیرند هم می‌توانند سلامت زندگی خود و خانواده خود را ارتقا داده و هم مبلغان خوبی برای سبک زندگی سالم باشند.

وی افزود: توجه به تدابیر سبک زندگی سالم و مصرف غذای سالم می‌تواند به سلامت جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان کمک کند و با رعایت این اصول، بهره‌وری آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان قطعاً ارتقا می‌یابد. پس از پایان طرح نهضت سواد سلامت‌آموزی، می‌توانیم میزان اثرگذاری این طرح را در ارتقای کیفیت تحصیل دانش‌آموزان به طور تخصصی مطالعه و نتایج آن را به صورت مقالات علمی ارائه کنیم.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار