معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

انتخابات شورای دانش‌آموزی، مصداق عینی تمرین مردم‌سالاری دینی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی گامی موثر در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و زمینه‌ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری دانش‌آموزان به شمار می‌رود، انتخابات شورای دانش‌آموزی را مصداق عینی تمرین مردم‌سالاری دینی، مسئولیت‌پذیری مدنی و کارکرد جامعه‌پذیری آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش‌آموزی، مصداق عینی تمرین مردم‌سالاری دینی است

سیداحمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی مصداق اهمیت‌ به قشر نوجوان و امکان فرصتی برای انجام وظایف و بیان نظرات آنها است، در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «شورای دانش‌آموزی به‌عنوان یک بازوی مشورتی و دارایی نامشهود در مدرسه ایفای نقش می‌کند که در صورت جدی گرفتن از سوی مسئولین مدارس، می‌تواند با هم‌افزایی مثبت در بین دانش آموزان، در تحقق اهداف پیش‌بینی شده در مدارس بسیار موثر باشد. انتخابات شورای‌دانش‌آموزی نماد توسعه فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و پرورشی است و می‌تواند فرصتی مناسب را برای مشارکت عملی دانش‌آموزان در توسعه و تقویت فعالیت‌های اجتماعی- سیاسی در مدارس فراهم کند.»

وی با بیان اینکه انتخابات شورای دانش‌آموزی فرصت طلایی برای آموزش فعالیت‌های اجتماعی و جامعه‌پذیرکردن دانش‌آموزان است، افزود: «فعالیت انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، یک کار ارزشمند و روز سرنوشت‌ساز و موثر در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است. مدیران ما باید این اتفاقات را جدی بگیرند؛ چراکه مهم ترین رکن مشورتی و مشارکتی در مدرسه شورای دانش‌آموزی مدرسه است. تشکل شوراهای دانش آموزی مدارس یکی از مهم‌ترین تشکل‌های دانش آموزی درون مدرسه‌ای و فرصتی برای دانش‌آموزان، مدیران و معلمان است. در حقیقت، اولین عرصه‌ای است که دانش‌آموزان به صورت رسمی در عرصه اجتماعی حضور می یابند و خود را در معرض انتخاب و یا انتخاب کردن قرار می دهند.»

موسوی با اذعان بر اهداف برگزاری شورای دانش‌آموزی عنوان کرد: «انتخابات شورای دانش‌آموزی فرایندی برای جامعه‌پذیر شدن دانش‌آموزان و آشنایی آنها با هنجارهای اجتماعی است. نباید مسئولان و مدیران برخوردی سطحی با این موضوع داشته باشند، چراکه ما باید به دانش آموزان روش صحیح تبلیغات را بیاموزیم و فضایی را برای گفت‌وگو و مناظره‌های سالم آن‌ها در جامعه فراهم کنیم. علاوه بر‌این منتخبین دانش آموزان علاوه بر مشارکت و مشورت با مدیران، می‌توانند در فعالیت‌های دیگر مدرسه حضور یابند و پیرامون مسائل مربوط به هر کمیته نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا تصمیماتی متناسب با ذوق و سلیقه دانش‌آموزان تا حد امکان در مدرسه صورت گیرد.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی مصداق عینی کارکرد جامعه پذیری آموزش و پرورش است، اظهار کرد: «از آنجا که مشورت یکی از برنامه‌های اساسی دین مبین اسلام است، انتخابات شورای دانش‌آموزی، شأن مشارکت در عرصه های اجتماعی را به دانش آموزان می‌آموزد و دانش آموزان عملا تاثیر تصمیمات و مشارکت خود در شیوه اداره امور را مشاهده می کنند. در حقیقت شورای دانش‌آموزی یک سرمایه و ظرفیت بزرگ در مدرسه است که بسترهای لازم را برای ورود دانش‌آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.»

دانش‌آموز‌ خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار