معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

تبیین ۹ دی برای نسل جوان از مهم‌ترین وظایف معاونین پرورشی مدارس است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد تبیین ٩ دی برای نسل جوان از وظایف مهم معاونان پرورشی است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تبیین ۹ دی برای نسل جوان از مهم‌ترین وظایف معاونین پرورشی مدارس است

سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه مراسم گرامیداشت ۹ دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، با بیان اینکه باید از این مسیر ایجاد شده برای بصیرت‌افزایی، به عنوان راهنمای هدایت استفاده کرد، در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «۹ دی یادآور حماسه میلیونی مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی در حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه است. مردم انقلابی ایران در این روز با حضور آگاهانه و با بصیرت خود، با آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی بیعتی دوباره کرده و حماسه‌ای جاودان در برچیدن فتنه و تأیید دوباره جمهوری اسلامی خلق کردند.»

وی ادامه داد: «ناآرامی‌های سال گذشته و اقدامات مخرب برخی از جوانان فریب‌خورده و شعارهای ساختارشکنانه، واقعیت تلخی را در حوزه مسائل جوانان و واگرایی برخی از آنان نسبت به اصول و ارزش‌های انقلابی آشکار کرد که عمدتاً می‌تواند ناشی از ضعف‌ها، کاهش امید آنها به آینده و تأثیر نفوذ شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای و فضای مجازی باشد که باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام اساسی صورت گیرد. ‏تبیین و آشکارسازی ماهیت دشمنان نظام اسلامی برای جوانان امروز و چرایی ایستادگی نظام اسلامی در برابر سلطه قدرت‌های استکباری واجب ضروری و قطعی امروز است.»

موسوی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند، افزود: «جهاد تبیین یک ضرورت در جامعه امروز برای روشنگری، بصیرت افزایی و خنثی‌سازی دسیسه دشمنان است و تحقق این راهبرد با استفاده از ظرفیت رسانه محقق می‌شود و باید مدیران بیش از پیش اهمیت و نفوذ رسانه بر افکار عمومی را درک کنند و مورد توجه قرار دهند. امروز جنگ مخفی دشمنان با ایران به فضای مجازی کشیده شده و اکنون دشمنان از راهبرد روایت و ظرفیت فضای مجازی به عنوان سلاح برای هجمه استفاده می‌کنند. در این شرایط رسانه‌ها در خط مقدم جبهه هستند و پیروزی در این جبهه نیازمند اطلاع‌رسانی و همراهی مسئولان است.»

این مقام با بیان اینکه ملت ایران با پیروی از ولی‌فقیه، تا آخرین ‌نفس از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و راه ولایت، دفاع و پیروی خواهند کرد، اظهار کرد: «دشمنان این مرزوبوم از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با یک تهاجم چندوجهی در تلاشند تا با فتنه‌های کوچک و بزرگی در مسیر حرکت این ملت سنگ‌اندازی‌ کنند. روی دیگر این تهاجم و جنگ ترکیبی را می‌توان در سال ۱۳۸۸ و آنچه سال گذشته بر ملت ایران گذشت مشاهده کرد. آنها تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی خود را به کار بستند تا با تحریک احساسات و ایجاد تفرقه، اذهان مردم را از مسیر آگاهی و حقیقت منحرف کنند، همانند کاری که این روزها با در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در جنگ تبلیغاتی دشمن برای ناامید کردن مردم از دخالت در سرنوشت خود مشاهده می‌شود، اما مردم فهیم کشورمان با حضور پُرشور در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد که دشمنان خود و انقلاب را به‌خوبی شناخته و همواره آنان را مایوس می‌کنند.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه معاونین پرورشی مدارس باید در دهه بصیرت به مباحث تبیینی و تحلیلی، کالبدشکافی فتنه و نقش رهبر معظم انقلاب و مردم در خنثی سازی فتنه بپردازند، خاطرنشان کرد: «اقتضای درس‌گرفتن و عبرت‌آموزی از حوادث مهم گذشته، بازخوانی۸۸ و کالبدشکافی آن را ضروری می‌کند. باید به صورت مستمر بصیرت عمومی جامعه را بالا برد و خصوصاً نوجوانان و دانش آموزان را نسبت به مسائل انقلاب، توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آشنا کرد. برای جلوگیری از وقوع اتفاقات بزرگ‌تر در آینده، باید با مرور گذشته، زمینه‌های پیدایی این فتنه‌ها، عوامل و عناصر پدیدآورنده آن ها، اهداف و انگیزه‌های فتنه‌گران آشنا بود و این شناخت را به نسل‌های آینده مخصوصاً دانش آموزان نسل ما منتقل کرد.»

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار