معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

افتتاح ۱۷ کلاس درس تربیت‌بدنی و ۲۹ فضای ورزشی در مدارس استثنایی استان البرز‌

کرج (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت امروز با سفر به استان البرز ۱۷ کلاس درس تربیت‌بدنی و ۲۹ فضای ورزشی ویژه مدارس استثنایی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۱۷ کلاس درس تربیت‌بدنی و ۲۹ فضای ورزشی در مدارس استثنایی استان البرز‌

سالار قاسمی در آیین افتتاحیه‌ کلاس‌های درس تربیت‌بدنی مدارس استثنایی ضمن گرامیداشت یاد شهدای تعلیم و تربیت و شهدای مقاومت، خاطرنشان کرد: این شهدا معلمان درس ایثار و شجاعت بودند و شهدای مقاومت، بار دیگر تاریخ ایثار و عاشورا را برای ما به تصویر کشاندند تا بدانیم که چه مسئولیتی بر عهده داریم و در کدام مسیر و فرهنگ باید قدم برداریم.

وی افزود: ابعاد تربیتی و اجتماعی ورزش در آموزش و پرورش بسیار بااهمیت است و ساحت تربیت بدنی و زیستی، مسیری برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: اهمیت و جایگاه ورزش مدرسه‌ای در ترویج سبک زندگی سالم برای دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیار مورد تاکید است و همچنین ورزش مدرسه‌ای، پایه پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی در کشور است.

قاسمی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی جامعه هدف از فضاها و زیرساخت‌های ورزشی با توجه به نیاز آنان از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است که قطعاً به جد، پیگیر آن خواهیم بود و از ظرفیت فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای برای فراهم شدن امکانات لازم برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و همچنین خانواده‌های آنان بهره خواهیم برد.

وی بیان کرد: در این آیین که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سطح کشور و به‌صورت متمرکز در استان البرز برگزار شد، ۲۹ فضای ورزشی، ۱۷ اتاق درس تربیت‌بدنی، ۱۰ زمین چمن مصنوعی، یک سالن ورزشی و یک کانون تربیتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علی‌حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت گفت: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، فعالیت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد که الحمدلله شاهد هستیم معلمان ما در مدارس با اشتیاق فراوان این مهم را انجام می‌دهند و وظیفه خود می‌دانم که از زحمات آنان تشکر کنم.

وی اضافه کرد: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه در تمام زمینه‌ها از جمله ورزش است و ورزش، محیطی برای بروز رفتارهای اجتماعی هدفمند است. از این رو سند تحول بنیادین به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش برای ما تکالیفی را تعیین کرده که یکی از این تکالیف، اهتمام به ساحت تربیت زیستی و بدنی در همه مدارس برای همه دانش‌آموزان و به‌ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی است.

حجرگشت بیان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص خود باید آموزش‌های خاص خود را نیز در تمام زمینه‌ها از جمله آموزشی، ورزشی و تربیتی دریافت کنند. از این رو امروز شاهد افتتاح کلاس‌های درس تربیت‌بدنی ویژه مدارس استثنایی در استان هستیم و امیدواریم این اتفاق مبارک، مقدمات توجه بیشتر به مدارس استثنایی را در بر داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: ۱۹۸۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۱۹ مدرسه دولتی و یک مدرسه غیردولتی در استان در حال تحصیل هستند و در حال حاضر ۵ کلاس درس تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 2 کلاس دیگر نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار