آئین معارفه رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد

تهران (پانا)‌ - آئین تکریم حجت‌الله الماسی و معارفه سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، روز یکشنبه 29 مهر 1402 با حضور رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی و محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آئین معارفه رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی‌ سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه، الماسی پس از ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های سازمان در دوران مدیریت خود، از تمامی همکارانی که با وی همکاری داشتند، قدردانی کرد و پس از آن شورای معاونان و مدیران سازمان را به رئیس جدید معرفی کرد. سپس، معاونان سازمان نیز گزارشی مختصر از حوزه‌های تحت مسئولیت خود ارائه کردند.

سالار قاسمی بعد از تشکر از زحمات الماسی در سخنان خود، از راهبردهای اصلی او در دوران مدیریتی که داشت به اهمیت برنامه‌های علم‌بنیان، عالمانه و کارشناسانه تأکید کرد. وی افزود که نگاه علم محور می‌تواند برنامه‌های خوبی ایجاد کند و برای اجرای آن، نیاز به ایجاد اعتماد در متخصصان است و از بزرگ‌ترین سرمایه‌های یک سازمان اعتماد است. به گفته وی، در نهادهای تخصصی، کار قائم به شخص نیست و برای بهبود کارایی، باید به این نیروهای متخصص اعتماد کرد و بعد از ایجاد مشارکت امور را به آن‌ها تفویض کرد.

قاسمی همچنین درخصوص اصول موفقیت در مدیریت تصریح کرد، تشکیل کارگروه‌های قوی، اعتماد و تفویض امور به گروه‌های متخصص، از اصول کلیدی مدیریت موفق در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است و این رویکرد می‌تواند به تحقق اهداف کلان سازمان کمک شایانی کند.

در این مراسم، سالار قاسمی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی منشا خیروبرکت در آموزش‌وپرورش کشور است، افزود: هر اتفاقی در آموزش‌وپرورش رخ دهد سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در بخش تخصصی به‌صورت مطلق و در قسمت عمومی هم مثل سایر معاونان وزارت آموزش‌وپرورش سهمی دارد. او همچنین بر اعتماد، مشارکت و تفویض اختیار به‌عنوان راهکارهای مهم برای حل مشکلات سازمان تأکید کرد.

قاسمی در ادامه به توجه جدی به چند محور مهم در آموزش‌وپرورش استثنایی اشاره کرد از جمله مراکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی و گفت که این مراکز ضمن اینکه دارای نقاط قوت بسیاری هستند، اما نیاز به بازمهندسی و بهبود برخی فرآیندها دارند تا به بهترین نحو به دانش‌آموزان خدمت کنند.

وی تأکید کرد که توانمندسازی نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها اهمیت زیادی دارد و در کنار این، فناوری‌های نوین آموزشی و هوش مصنوعی به ویژه در بحث اوتیسم نقش کلیدی دارند. وی همچنین به ایده استفاده از ربات‌های اجتماعی اشاره کرد که می‌توانند به پیشرفت آموزش‌های خاص کمک کنند.

قاسمی بر مناسب‌سازی فضاهای آموزشی در کنار استفاده از فناوری‌های نوین تأکید کرد و گفت که نمی‌توان تنها بر فناوری‌ها متکی بود. وی تعبیر خود از آموزش‌وپرورش استثنایی را اینگونه توصیف کرد: "تعامل، تخصص و عاطفه". وی افزود که شاغلان در این سازمان باید متخصص‌ترین انسان‌ها و در عین حال با‌عاطفه‌ترین آن‌ها همراه با تعامل حرفه‌ای باشند.

قاسمی از تمامی همکاران خود دعوت کرد تا با نگاه تخصصی، همدلی و همکاری در راستای ارتقای خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گام بردارند

در ادامه رضوان حکیم‌زاده حکم وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص ریاست سالار قاسمی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی را قرائت کرد و در پایان قاسمی با اهدای گل به الماسی از وی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار