وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

همایش «یاوران مقاومت» به تقویت‌ هویت ملی و دینی دانش‌آموزان منجر می‌شود

تهران (پانا)‌ - وزیر آموزش و پرورش گفت همایش‌ یاوران انقلاب، آمیزه‌ای از عشق به وطن، توجه به حوزه مقاومت، عشق به سرداران و الگوهای جبهه مقاومت و ترکیبی از هنر، مهارت و حرکات نمایش زیبایی بود که در مجموع به تقویت‌ هویت ملی و دینی دانش‌آموزان منجر می‌شود‌.

کد مطلب: ۱۵۱۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش «یاوران مقاومت» به تقویت‌ هویت ملی و دینی دانش‌آموزان منجر می‌شود

علیرضا کاظمی در حاشیه همایش بزرگ «یاوران مقاومت» پیشتازان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز  در مجموعه ورزشی شهید‌ثمری شهرستان ملارد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از اتفاقی که در فضای جبهه مقاومت افتاد و فضای رویارویی جبهه مقاومت با اسرائیل شدت گرفت و شهادت رهبران جبهه مقاومت‌، ما به این جمع‌بندی رسیدیم که در تمام استان‌های کشور در مرحله اول و در تمام مناطق آموزش‌و‌پرورش کشور، همایش یاوران مقاومت را با هدف فرهنگ‌سازی و رساندن صدای دانش‌آموزان غزه و لبنان و گرامی‌داشت یاد شهدای مقاومت اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این همایش‌ها، آمیزه‌ای از عشق به وطن، توجه به حوزه مقاومت، عشق به سرداران و الگوهای جبهه مقاومت و ترکیبی از هنر، مهارت و حرکات نمایش زیبایی بود که در مجموع به تقویت‌ هویت ملی و دینی دانش‌آموزان منجر می‌شود و می‌توانیم فرهنگ ایثار، شهادت، ظلم‌ستیزی و مقاومت در مقابل استکبار را به دانش‌آموزان خودمان منتقل کنیم.

کاظمی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا این فرهنگ را که وجه ممیزه قدرت نرم اسلام در مقابل قدرت سخت استکبار است، ‌به نسل جدید و نسلی که قرار است بیانیه گام دوم را پرچم‌داری و رهبری کند، منتقل کنیم. این دانش‌آموزان، کسانی هستند که امید آینده ایران، امید ایران برای تحقق بیاینه گام دوم و شکل‌دهی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان با این برنامه زیبا و کار خوبی که ارائه دادند باعث شد احساس غرور کنیم. ‌این دختران، دختران نمونه انقلاب هستند. همایش مانور یاوران انقلاب امروز را، دختران پرچمداری و اجرا کردند تا نشان دهیم، دختران واقعی نظام و انقلاب اسلامی این‌گونه‌ هستند.

‌وی گفت: ‌همایش دختران انقلاب، یاوران مقاومت، دو هدف اصلی داشت. یکی آن‌که آن‌چه امروز در عرصه جهانی و در سرزمین‌های اسلامی در رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی اتفاق می‌افتد، یک مقاومت بی‌نظیر و نمونه در طول تاریخ است. ما می‌خواهیم این فرهنگ مقاومت را به بچه‌های خودمان منتقل کنیم، که امروز در سرزمین‌های غزه و لبنان چه اتفاقاتی دارد می‌افتد. دانش‌آموزان ما صدای دانش‌آموزان غزه و لبنان هستند و این طبیعتاً مهم‌ترین موضوعی است که دنبال می‌کنیم. موضوع دوم خود دختران انقلاب هستند که امروز، دختران ما نمونه و الگویی هستند که می‌توانند پیام‌آور ارزش‌های انقلاب در فضای عمومی جامعه باشند. می‌توانند فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه بسط و نشر دهند؛ امروز با هنرنمایی‌های بسیار ارزشمندی که انجام دادند، شعارهای بسیار انقلابی و حماسی که سر دادند، باعث غرور هر ایرانی بود و هر کسی این برنامه را ببیند طبیعتاً به خودش افتخار می‌کند و می‌بالد که این چنین دخترانی آینده‌سازان ایران اسلامی هستند. این دختران امید آینده ایرانند و کسانی هستند که قطعاً فردا می‌توانند مادرانی باشند که فرزندان دلاور و غیوری را تربیت کنند تا در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کنند.

وزیر آموزش و پرورش‌ اظهار کرد: الحمدالله فضای تعلیم و تربیت شکل گرفته، فعالیت‌ها خوب آغاز شده و جنب‌و‌جوش در فضای کشور برقرار است‌ و ‌معلمان با آرامش کارشان را دنبال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار