امیررضا خروطی*

خبرنگاری، عشق است

کرج (پانا) - هر ساله، روز ۱۷ مرداد به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی (خبرنگار اعزامی به افغانستان و شهادت وی توسط طالبان) را «روز خبرنگار» می‌نامند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری، عشق است

از ۴ سال پیش وارد شغل خبرنگاری شدم اما خبرنگاری، شغل نبود بلکه عشق و علاقه بود؛ رسالت خبرنگار، راستگویی و حل مشکلات مردم است. خبرنگار، روز و شب نمی‌شناسد و خبرنگار خوب، شخصی است که همواره دغدغه‌اش حل مشکلات مردم باشد.

از روزی که وارد عرصه خبر و خبرنگاری شدم، تلاش‌های همکارانم را با خستگی‌های فروان و حتی بدون پاداشی در زیر آفتاب روز و حتی شب‌ها می‌دیدم که شبانه‌روز به فکر آن بودند که مطالبه‌گری انجام دهند و بتوانند مشکلات مردم را حل کنند و ساعت کاری مثل سایر مردم نداشتند و این یعنی رسالت خبرنگاری؛

شاید مردم در جامعه امروز، توجه چندانی به خبرنگاران نداشته باشند و با آنکه هر روز پیگیر اخبار و سوژه‌ها هستند اما فقط آن خبر را می‌خوانند و به حال و هوای خبرنگاری که برای آن خبر چه زحمت‌هایی کشیده، اهمیت نمی‌دهند و حتی به همان شخص خبرنگار هم اهمیت نمی‌دهند.

به عنوان دانش‌آموزی که ۴ سال است وارد عرصه رسانه شده‌ام از مسئولان تقاضا دارم به خبرنگاران، توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای آنان احترام ویژه‌ای قائل شوند و همانطور که برای انعکاس و بازتاب دستاوردها و خدمات‌شان یادی از خبرنگاران می‌کنند در عرصه مطالبه‌گری خبرنگاران هم پاسخگوی خبرنگاران باشند.

روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم و از تمام مسئولانی که پاسخگوی خبرنگاران بودند و برای خبرنگاران احترام قائل شدند، صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم بقیه مسئولان هم به یاد خبرنگاران بوده و پاسخگوی مطالبات آنان باشند.

* دانش‌آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار