رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی مطرح کرد

برگزاری دوره آموزشی ویژه خبرنگاران پانا در شهریور ماه

لزوم توجه مسئولان به خبرگزاری پانا

بیرجند (پانا)- رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی از برگزاری دوره آموزشی تخصصی خبرنگاران خبرگزاری پانا در شهریور ماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی ویژه خبرنگاران پانا در شهریور ماه

محمد علی حسن آبادی در دیدار با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوره آموزشی سه روزه 100 خبرنگار دانش آموز به همراه همکاران فرهنگی علاقه مند به این حرفه از تجربیات اساتید حوزه خبر در استان بهره مند خواهند شد.

وی افزود: خبرگزاری پانا در سال گذشته با آموزش 700دانش آموز خبرنگار در سطح استان از شبکه فعال و قوق برخوردار بوده است و باید از این ظرفیت نیروی انسانی بانشاط و جوان بهره گرفت تا در آینده بتوانیم در مقابله جنگ نرم دشمن در حوزه خبر و رسانه موفق عمل کنیم .

وی با بیان اینکه دانش آموزان در خبرگزاری پانا بدنبال کسب درآمد نیستند بلکه بیشتر بدنبال کسب آموزش حرفه خبرنگاری هستند گفت: خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری رسمی دانش آموزی دارای مجوز در دنیاست و می توان با توجه ویژه به این خبرگزاری نیروهای متخصص و متعهد برای آینده استان تربیت کرد.

وی با اشاره به لزوم آموزش سواد رسانه و فضای مجازی به دانش آموزان گفت: خبرگزاری پانا بهترین بستر برای این موضوع بوده و می بایست با قراردادن قرارگاه آموزش رسانه دانش آموزان در خبرگزاری پانا از این ظرفیت استفاده کرد

وی با قدردانی از تعامل خوب روزنامه امروز خراسان جنوبی با سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا افزود:در سنوات گذشته با اقدامات انجام شده خبرنگاران خوبی در خبرگزاری پانا تربیت شدند که در حال حاضر در مجموعه های مختلف خبری مشغول بکارند و امید می رود در این بازه زمانی هم خبرنگاران خوبی برای آینده استان تربیت شوند.

وی از روزنامه امروز خراسان جنوبی بعنوان یکی از قدیمی ترین رسانه های مرجع استان که دغدغه ها و مطالبات مردم را بصورت حرفه ای منتشر می کند، یاد کرد و افزود : همه ما باید تلاش کنیم تا محرومیت و کمبودهای استان را به گوش مسئولان کشوری برسانیم و صدای مردم این منطقه از کشورمان باشیم.

مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به اینکه شروع بکار موسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی در حوزه رسانه به سال 70برمی گردد گفت: در سال 82 با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین روزنامه مکتوب استان را به چاپ رساندیم. محمود حیدری از انتشار7 نشریه شامل هفته نامه بیرجند امروز، زیر کوه امروز، درمیان امروز، ماهنامه طنز کلوخ، سالنامه شوکت امروز، روزنامه مزایده امروز و روزنامه امروز خراسان جنوبی این موسسه خبر داد و افزود: بدلیل مشکلات اقتصادی در حال حاضر فقط 3 نشریه از این تعداد منتشر می شود.

وی با بیان اینکه روزنامه امروز خراسان جنوبی در آخرین رتبه بندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رتبه اول کشور را در بین روزنامه های استانی کسب کرده است گفت: استان خراسان جنوبی روزنامه نگاران توانمندی دارد و در بسیاری از جشنواره های کشوری به خوبی درخشیده اند.

وی با اشاره به اینکه زادگاه پروفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات کشور شهرستان بیرجند است از خبرنگارن درخواست کرد با الگو قرار دادن این بزرگان راه آنان را ادامه دهند.

گفتنی است در پایان مراسم از خبرنگاران خبرگزاری پانای خراسان جنوبی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار