سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ایلام خط‌کشی شد

تهران (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت در نیمه نخست سال جاری عملیات خط کشی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان انجام شده است.

کد مطلب: ۱۵۰۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ایلام خط‌کشی شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، ‌سید زاهدین چشمه‌خاور‌ روز چهارشنبه اظهار کرد: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت، کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، خط‌کشی راه‌های ارتباطی را به طور ویژه انجام می‌دهد.

وی افزود: در راستای ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون همه محورهای استان با هدف ارتقای سطح ایمنی راه‌ها به علائم ایمنی تابلوهای اطلاعاتی و خط کشی راه‌ها تجهیز شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه در بحث عملیات اجرایی روکش آسفالت و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، ایلام جزو استان‌های برتر کشور است، بیان کرد: همچنین در بازه زمانی نیمه اول سال جاری ۱۸۸ کیلومتر روکش آسفالت شامل ۱۲۷ کیلومتر راه اصلی، ۴۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۵ کیلومتر راه روستایی در سطح جاده‌های استان انجام شده است.

چشمه خاور یادآور شد: انجام۱۳۰ کیلومتر عملیات درزگیری و بیش از ۱۳ هزار تن عملیات لکه‌گیری در سطح جاده‌های مواصلاتی استان از دیگر اقدامات این اداره کل در بازه زمانی یاد شده بوده است.

 استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار