مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی مخابرات برای ارتباطات

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت در سه سال گذشته برای توسعه بخش مخابرات ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش ثابت و سیار سرمایه‌گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی مخابرات برای ارتباطات

مجید سلطانی در مراسم گردهمایی مدیران استانی مخابرات به منظور همیاری با دولت چهاردهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: ما یک خانواده بزرگ در کشور هستیم که از مراکز استان‌ها تا روستاها گسترده شده است.

وی افزود: درآمد عملیاتی شرکت مخابرات در سال ۹۹ به میزان هشت هزار و پانصد میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. مشکل این است که هزینه‌ها نیز اضافه می‌شود، روند افزایش هزینه‌ها را کاهشی کرده‌ایم. در مخابرات ایران ۲ اتفاق رخ داد که افزایش درآمد عملیات و کاهش هزینه‌ها بود. با این حال هنوز شرکت مخابرات از نظر درآمد و هزینه در بخش ثابت به نقطه سر به سر نرسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: این شرکت در سه سال گذشته برای توسعه بخش مخابرات ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش ثابت و سیار سرمایه‌گذاری کرده است. با این وضعیتی که شرکت مخابرات و اپراتورها در موضوع درآمدی دارند از موضوع توسعه دور نمانده‌اند و عقب‌گرد نکرده‌اند. تقریبا نزدیک همین ۶۰ همت بابت حق السهم در بخش سیار و ثابت به دولت پرداخت کردیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: به علت عدم توانایی تنظیم‌گر در بخش تنظیم‌گری نتوانسته به نقطه سر به سر در موضوع درآمد و هزینه برسد. در سال ۱۴۰۲ قرار بود سه چالش برای مخابرات حل شود. اثر این کار و عدم تنظیم‌گری به موقع و مناسب حداقل عدم النفع ۴ همت داشته است. موضوع ابلاغ تعرفه‌های تجاری، عدم اصلاح تعرفه lss (اجاره‌ای که شرکت‌های خصوصی بابت کابلی که از شرکت مخابرات به خانه مردم می‌رود پرداخت می‌کنند) و عدم تصویب بسته‌های ارتباطی سه چالشی هستند که رفع نشدن آن‌ها باعث ضرر مالی بسیار زیادی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار