معاون وزیر ارتباطات:

۳۰۰ هزار دانش‌آموز امسال در قالب طرح ایران‌دیجیتال آموزش می‌بینند

تهران (پانا) - معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: سال گذشته ۵۰ هزار دانش آموز در قالب طرح ایران دیجیتال آموزش دیدند که امسال تعداد آنان به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ هزار دانش‌آموز امسال در قالب طرح ایران‌دیجیتال آموزش می‌بینند

میثم عابدی روز چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد دیجیتال کردستان اظهار کرد: برای اجرای این طرح، پیش‌ثبت‌نام و سطح بندی دانش آموزان (متوسطه اول و دوم) انجام و براساس آن در ۲ سطح آموزش انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در ادامه این طرح، جشنواره ایران دیجیتال در هر استان برگزار می شود و دانش آموزان آموزش دیده، پروژه انجام می دهند و وارد مسیر شغلی می شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موافقت شده که در کردستان آموزش پلتفرم محلی انجام شود، ضمن اینکه یکی از ضعف های استان، مجهز نبودن مدارس برای ارائه آموزش به دانش آموزان است.

عابدی با بیان اینکه پیش بینی این است که از این ۳۰۰ هزار دانش آموز حداقل هزار نفر صاحب شغل شوند، ادامه داد: آموزش مربیان و معلمان دوره ابتدایی نیز در همین زمینه برنامه ریزی شده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی اجرای طرح فیبرنوری

وی همچنین به اجرای طرح فیبرنوری در کشور اشاره داشت و اظهار کرد: طرح فیبرنوری تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و قرار است این پروژه زیرساختی مهم، امسال به طور کامل انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح فیبرنوری هزینه بالایی دارد اما دولت و وزارت ارتباطات متعهد شده آن را در همه شهرها و روستاها انجام دهد.

عابدی یادآور شد: طبق گزارش‌های دریافتی، مجوزهای اجرای طرح فیبرنوری در شهرهای کردستان هنوز صادر نشده است و انتظار داریم شهرداری ها در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ادامه داد: قرار شده امسال اینترنت مورد نیاز روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور به صورت سیار تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار