مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اردوی آموزشی از بی‌نظیرترین شیوه‌های تربیتی است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت اردوی آموزشی، یکی از بی‌نظیرترین شیوه‌های تربیتی است و در تربیت دینی و اعتقادی، مسئولیت‌پذیری و تقسیم کار، رشد اجتماعی‌ و سیاسی، حوزه ورزش و سلامت و تحرک بیشتر و سلامت دانش‌آموزان بی‌بدیل است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوی آموزشی از بی‌نظیرترین شیوه‌های تربیتی است

محمدرضا ابراهیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: اردوی آموزشی، یکی از بی‌نظیرترین شیوه‌های تربیتی است و در تربیت دینی و اعتقادی، مسئولیت‌پذیری و تقسیم کار، رشد اجتماعی‌ و سیاسی، حوزه‌ ورزش و سلامت و تحرک بیشتر و سلامت دانش‌آموزان بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: اردوهای آموزشی باعث آشنایی دانش‌آموزان با قوانین اجتماعی می‌شود اما مادامی که اردو برنامه داشته باشد و هدفمند پیش برود این مزیت‌ها را دارد و اگر اردو بی‌برنامه باشد، دانش‌آموز احساس بلاتکلیفی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اردوگاه‌های دانش‌آموزی تصریح کرد: اردوگاه‌های مختلفی را در سطح استان داریم که بارزترین‌شان، اردوگاه استانی و کشوری باغ ابریشم شهید بهشتی است که ظرفیت خیلی خوبی برای پذیرش دانش‌آموزان دارد.

ابراهیمی افزود: علاوه بر اردوهای تفریحی، اردوهای علمی، راهیان نور، اردوهای مقاومت و اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

اردو یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های دانش‌آموزان است

مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: یکی از جذاب‌ترین کارها برای دانش‌آموزان، اردو است و نشانه آن تبلیغات شوراهای دانش‌آموزی است. زیرا دانش‌آموزان برای دریافت رای، اردو را جزو فعالیت‌هایشان در شورا می‌نویسند.

وی اضافه کرد: اردو علاوه بر تفریح، تربیتی نیز باید باشد و در همین راستا شیوه‌نامه اردویی در قالب ۲۷ صفحه تنظیم شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اوج اردوها در اردیبهشت است و دختران، استقبال بیشتری دارند. برنامه‌ریزی می‌کنیم تا حداقل هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی 2 بار به اردو برود. همچنین برای معاونان پرورشی مدارس دولتی و غیرانتفاعی، دوره آموزشی قرار دادیم و این دوره در تاریخ بی‌نظیر بوده که در سه شبانه‌روز برگزار شد.

 

دانش‌آموز خبرنگار: آیه مدنی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار