مدیر کل دفتر بازرسی، و امور حقوقی استانداری خبر داد:

میز خدمت در دستگاههای اجرایی راه اندازی می شود

قزوین (پانا) - مدیر کل دفتر نظارت دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری از راه اندازی میز خدمت در دستگاههای اجرایی با هدف ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۶۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
میز خدمت در دستگاههای اجرایی راه اندازی می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،اسداله حمزه ای با بیان این مطلب، افزود:به منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع، ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان و همچنین ارتقاء رضایت مندی مردم، از عملکرد دستگاههای اجرایی دستورالعمل میز خدمت در دستگاههای دولتی اجرایی می گردد و دفتر بازرسی نظارت عالیه خود را به منظور اجرای کامل و صحیح آن خواهد داشت.
مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری ادامه داد: به استناد بند ۲ ماده (۱۸) و در اجرای ماده (۱۷) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" به شماره ۱۱۲۷۱۲۸ مورخ ۲۸/۱۲/۹۵ و به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان از عملکرد دستگاههای اجرایی، آن دسته از دستگاه های اجرایی (اعم از ملی و استانی) که عهده دار ارائه خدمات به مردم هستند، موظفند اقدامات زیر را انجام دهند و به منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع، نسبت به اجرایی شدن میزخدمت الکترونیکی حداکثر طی مدت یک سال و میزخدمت حضوری حداکثر طی مدت ۶ ماه از زمان ابلاغ دستورالعمل در چهارچوب ذیل اقدام نمایند:
الف : میزخدمت الکترونیکی تحت سامانه الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند با قابلیت های ذیل:
 اطلاع رسانی شفاف در مورد هر یک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و حضوری شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارائه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت.
 امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت خدمت توسط ارباب رجوع.
 انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارائه خدمت.
 قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی.
 امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع.
 نظر سنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در خصوص کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت.
ب : میزخدمت حضوری: برای آن دسته از خدمات که به موجب قوانین و مقررات یا شرایط خاص خدمت، امکان ارائه در میز خدمت الکترونیکی را ندارند و بایستی به صورت حضوری ارائه شوند یا هنوز به صورت الکترونیکی پیاده سازی نشده اند و همچنین فرآیند ارائه خدمت به صورت کامل در محدوده اختیارات دستگاه انجام می شود و نیازی به تعاملات بین دستگاهی برای ارائه خدمت نیست، با مشخصات ذیل:
 تخصیص فضایی مناسب برای مراجعه ارباب رجوع با رعایت موارد مندرج در مصوبه "حقوق شهروندی در نظام اداری" به نحوی که ارباب رجوع بتواند بدون نیاز به مراجعه و پیگیری از واحدهای مختلف دستگاه اجرایی و تنها از طریق میز مذکور، خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت نماید.
 ارائه خدمات در همه روزهای کاری و در طول ساعات اداری به طور پیوسته.
 سازماندهی تعدادی از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو، آموزش دیده و مطلع نسبت به فرایندهای اداری مرتبط با ارائه خدمات (با توجه به تعداد ارباب رجوع و حجم خدمات مورد نیاز آن ها)، از میان کارکنان موجود برای انجام وظایف ذیل:
• ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم به ارباب رجوع در ارتباط با فرایند دریافت خدمت.
• در صورت عدم امکان ارائه الکترونیکی مدارک در میز خدمت الکترونیکی، دریافت درخواست های ضروری ارباب رجوع و مدارک و مستندات مربوطه برای ارائه خدمت به گونه ای که ارباب رجوع حتی المقدور تنها طی یک مرحله کلیه مدارک مورد نیاز درخواست را ارائه کند.
• پاسخ به درخواست ارباب رجوع بر اساس اطلاع رسانی دستگاه و اعلام زمان ارائه خدمت و اعلام نتیجه در زمان دریافت درخواست از ارباب رجوع.
• آغاز اجرای جریان و گردش کار در واحدهای داخلی سازمان و دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط.
• هدایت و راهنمایی ارباب رجوع به واحدهای مرتبط در موارد ضروری پس از هماهنگی با واحدهای ذیربط.
حمزه ئی در پایان از کلیه دستگاه های اجرایی در خواست کرد، در راستای اجرایی نمودن حقوق شهروندی در نظام اداری و میز خدمت که از تاکیدات جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهور می باشد، اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار