جلسه‌ آموزشی طرح هر مدرسه یک خبرنگار در ناحیه یک بهارستان برپا شد

بهارستان یک (پانا) - رابط خبرگزاری پانا ناحیه‌ یک بهارستان، از برگزاری جلسه‌ آموزشی طرح هر مدرسه، یک خبرنگار در ناحیه یک بهارستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه‌ آموزشی طرح هر مدرسه یک خبرنگار در ناحیه یک بهارستان برپا شد

جلسه آموزشی طرح هر مدرسه یک خبرنگار، با حضور آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی و رضا نیک‌جوی رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان و اعضای شورای معاونین ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم پور این اداره برگزار شد.

رضا نیک‌جوی، رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان ذکر کرد: جلسه‌ طرح هر مدرسه یک خبرنگار با هدف بهبود کیفیت در تهیه خبر و انواع مصاحبه و شکل صحیح تصویر برداری برگزار شد، همچنین می‌توان گفت که این جلسه برای آشنایی خبرنگاران جدید‌الورود با نوع نگارش خبر و اصلاح خبر‌نویسی خبرنگاران پانا اجرا شد.

وی همچنین ضمن اشاره به تهیه گزارش تصویری شرح داد: ما در عرصه خبرنگاری با انواع خبر‌ها کار داریم، برای مثال درمورد موضوع تهیه گزارش تصویری، خبرنگاران پانا از مراسم ها عکس برداری می‌کنند و آنها به عنوان گزارش تصویری ثبت می‌شود؛ نکاتی که می‌شود درباره ی تصویر برداری گفت این است که کیفیت تصاویر بسیار مهم هستند و همچنین تصاویر گرفته شده نباید تکراری باشد؛ خبرنگار نباید همیشه از یک زاویه عکس برداری کند و یک دانش‌آموز خبرنگار باید بداند که در تهیه گزارش تصویری همیشه کلیات محیط رو نیاز دارد.

رابط خبرگزاری پانا در ادامه سخنان خود اذعان کرد: در نگارش متون اخبار، استفاده‌ی درست از علائم نگارشی بسیار مهم است و اگر از آنها نادرست استفاده شود علاوه بر گمراهی مخاطب، زیبایی جمله را از بین می‌برد، همچنین نکته‌ی مهم در تهیه اخبار های مصاحبه‌ای، دقت در قرار دادن گیومه به خبر و دقت به انواع خبر های مصاحبه‌ای است که شامل مصاحبه ی کوتاه، نیمه‌بلند و بلند می‌شود که توجه به آنها اهمیت بسیاری دارد.

همچنین مجتبی نقی زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان در مورد خبرنگاران پانا بیان کرد: دانش‌آموزان خبرنگار پانا بهترین، برگزیده‌ترین و فعال‌ترین دانش‌آموزان منطقه ما هستند؛ در هر مراسمی که برگزار شده بود خبرنگاران منطقه‌ی ما حضور داشتند، هرکجا به بازدید می‌رفتیم حضور فعال خبرنگارانمان را می‌دیدیم.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: خبرنگاران پانا در انجام وظایف خود خوش درخشیدند، هم در بحث استقبال از میهمانان و هم در وظایف اطلاع رسانی، اگر بخواهم جمله‌ای درباره‌ی خبرنگاران پانا بگویم، آنها علاوه بر داشتن استعداد یک شخصیت خاص هم دارند که بسیار ارزشمند است.

خبرنگار دانش‌آموز: ترنم سیاه کوهیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار