در حاشیه مراسم تجلیل از ۱۰۰۰ مدیر و معلم منطقه ۱۵ مطرح شد:

معلم انسان‌ساز است

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه ۱۵ شهر تهران مدرسه را جایی قلمداد کرد که انسان را از نظر علم و اخلاق به تعالی می‌رساند و معلم در این مکان نقش مهندسی را دارد که انسان‌ها را به درستی شکل می‌دهد و می‌سازند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم انسان‌ساز است

محسن صالحی مدیر اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه ۱۵ شهر تهران در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از ۱۰۰۰ مدیر و معلم منطقه ۱۵ اظهار کرد: معلم انسان ساز است و تجلیل از مقام معلم امری ضروری و واجب است.

صالحی گفت: هنگامی که یک دانش آموز وارد مقطع مدرسه می‌شود در واقع هنوز به تکامل نرسیده است، این فرهنگیان و معلمین هستند که به دانش آموز اضافه می کنند چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاقی وقتی که انسان در کلاس درس می نشیند در واقع برای تکامل یافتن و اضافه کردن به خود اقدام کرده است.

وی افزود: مدرسه جایی است که انسان از نظر علم و اخلاق به تعالی می رسد و معلم در این مکان نقش مهندسی را دارد که انسان ها را می سازند معلمین نواقص رفتاری دانش آموزان را بر طرف می سازند و این معلمان هستند که جامعه را شکل می دهند.

مدیر آموزش های شهروندی شهرداری منطقه ۱۵ شهر تهران ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعامل با نوجوانان و دهه هشتادی ها بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و قشری که با نوجوانان بسیار در تعامل اند معلمان هستند از شاخصه های یک معلم نمونه این است که بتواند بخوبی با دانش آموزان خود که نوجوانان هستند ارتباط برقرار نماید و با آن ایجاد تعامل کند.

وی تاکید کرد: دیگر شاخصه ای که یک معلم را به معلم برجسته و نمونه تبدیل می کند این است که معلم با دغدغه و با عشق، شغل خود را پیش ببرد معلمی که دغدغه اجتماعی را پیشه خود بگیرد تنها خود را در ساعت معین کلاس محدود نمی کند و حتی خارج از این زمان برای دانش آموزان خود وقت می گذارد.

دانش آموز خبرنگار: امیر عباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار