مدیر دبستان کوثر یک ملارد عنوان کرد:

مسئولیت ما بعد از جشن تکلیف نو‌مکلفان، تازه شروع می‌شود

ملارد (پانا) - مدیر دبستان کوثر یک ملارد، برگزاری جشن تکلیف نو‌مکلفان را رسوخ روح معنوی نماز به اعماق دل آن‌ها خواند و بیان کرد بعد از این‌که نومکلفان به سن تکلیف می‌رسند، مسئولیت در قبال آن‌ها تازه شروع می‌شود و نباید آن‌ها را به حال خود رها کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت ما بعد از جشن تکلیف نو‌مکلفان، تازه شروع می‌شود

عالم‌تاج ابروزان، مدیر دبستان کوثر یک ملارد، در رابطه‌ با ضرورت برگزاری جشن تکلیف دختران در گفت‌وگو با پانا گفت: «این برنامه و مراسمات می‌تواند قشنگ‌ترین و زیباترین لحظات خاطره انگیز برای نو‌مکلفان باشد و تا سال‌ها از آن به خوبی یاد کنند. اما نکته مهم این‌که ما برای بعد از این مراسم، چه تدبیری اندیشیده‌ایم.»

مدیر دبستان کوثر یک، هدف از برگزاری جشن بندگی برای دانش آموزان را، ایجاد شور و نشاط بین نومکلفان برای عبادت و نزدیکی به خداوند متعال دانست و گفت: «باید تلاش کنیم دانش‌آموزان، با آنچه آن‌ها را به معنویت و رسیدن به سعادت و رستگاری نزدیک می‌کند آشنا کنیم و از این طریق چهره زیبای دین اسلام را به آن‌ها نشان دهیم.»

وی در ادامه افزود: «بعد از این‌که این فرشته‌های معصوم به سن تکلیف می‌رسند، وظیفه ما به عنوان مدیر، معلم، مربی پرورشی و والدین، تازه شروع می‌شود. هر قدر شخصیت الگوهای تربیتی و پرورشی برای دانش‌آموزان، محبوب و دوست داشتنی‌تر باشد، تأثیر پذیری آن‌ها افزایش می‎یابد. اگر چنین فضایی بر مدارس و خانواده‌ها‌ حاکم باشد، روحیه معنوی دانش‌آموزان افزایش می‎یابد.»

مدیر مدرسه کوثر یک خاطر نشان کرد: «آموزش نماز و پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن، ابتدا از خانه شروع می‎شود و خانواده نقش مهمی در انتقال فرهنگ نماز، به عهده دارد.»

ابروزان در ادامه بیان کرد: «آن‌چه در مورد نومکلفان،درگرایش به نماز مهم است وجود انگیزه است، و آن چیزی که در تربیت و آموزش نماز اهمیت دارد، رسوخ روح معنوی نماز به اعماق دل آن‌ها است؛ زمانی آموزش نماز به توفیق می‌‎انجامد، که با احساس خوشایندی همراه باشد. ما به عنوان مربیان و والدین، این احساس خوشایند را برای آن‌ها با برنامه‌های متنوع و تشویق و ترغیب آن‌ها فراهم کنیم.»

وی تشریح کرد: «جشن تکلیف یکی از مهم‌ترین جشن‌ها برای دختران و پسران مسلمان است، و با گرفتن این جشن در مدارس به دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود که به سن تکلیف که می‌رسند، باید به وظایف دینی خود عمل کنند.»

این مدیر دلسوز در پایان گفت: «برای داشتن جامعه‌ای اسلامی، باید آموزه‌های دینی را از سنین خردسالی به دانش‌آموزان، آموزش دهیم که استفاده از زبان هنر می‌تواند در این زمینه خیلی تاثیرگذار باشد. و بسیار مهم است که بعداز ورود به سن تکلیف و پذیرش عبودیت و بندگی پروردگار متعال، این آموزش‌ها هم از طرف مدرسه و هم خانواده‌ها و رسانه برای نو‌مکلفان، پر رنگ‌تر و جداب‌تر باشد.»

دانش آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار