*مهسا رادپور

انقلاب ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی نامید

ای قدس، همه آزاداندیشان جهان، مظلومیت خاموش تو را فریاد می‌کشند، آنان، کودکان شیرخوار تو را دیده‌اند که به جای آغوش گرم مادر در آغوش سرد خاک خفته اند. جوانانت را که به جای حجله گاه عروسی، در حجله گاه مرگ آرمیده‌اند. آنان، درماندگی پدرانی را دیده اند که در کنار خویش بهترین گل های وجودشان، با گلوله قساوت دشمن پرپر شده است و مردمانی که در بند اسارت دشمن، قربانی توحش گرگ صفتان تاریخ می شوند. آنان، ستم پیشه گانی را دیده‌اند که با گام‌های پلیدشان، کانون وحی خدا را آلوده‌اند و جوانانی را می‌شناسند که در تقابل گلوله‌های گرم تفنگ، تنها، سنگ سرد دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۲۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی نامید

ای قدس، اردوگاه هایی که به آوارگانت پناه داده، چفیه های عربی که رنگ خون گرفته و آرامشی که سال هاست به سفر رفته است، همه و همه، مظلومیت تو را فریاد می کنند.

حضرت آیت اللّه خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاکید بر ضرورت مبارزه با اسرائیل می فرمایند: «هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: اسرائیل بایستی محو بشود. بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است.»

انقلاب اسلامی ایران، حرکتی بزرگ در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با تقویت روح استکبارستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم ستم دیده فلسطین، برای مبارزه و رهایی از چنگال استکبار، نشاطی تازه پدید آورد. انقلاب ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی اش نامید. انتخاب روز قدس از سوی امید مستضعفان جهان، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود زندانی نخواهد شد.

پیر بیدار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) در پیامی به مناسبت روز قدس این چنین فرمودند: «روز قدس روز اسلام است. روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیا کرد. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمّال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس روز حیات اسلام است. باید مسلمین به هوش بیایند. باید بفهمند قدرتی را که مسلمین دارند.»

شهید مطهری، سال ها پیش، قبل از آن که فاجعه خونبار فلسطین، عمقی این چنین بیابد، درباره ابعاد آن هشدار داده بود: «هدف مگر تنها همین است که دولت کوچکی در آن جا تشکیل شود؟ خیلی اشتباه کردید! همه اشتباه کرده اند. او می داند که یک دولت کوچک، بالاخره نمی تواند در آن جا زندگی بکند. یک اسرائیل بزرگ که دامنه اش از این طرف تا ایران خودمان هم شاید کشیده شود. به قول عبدالرحمان فرامرزی که گفت: این اسرائیل را که من می شناسم فردا، ادعای شیراز را هم می کند و می گوید: شاعرهای خود شما همیشه در شعر خودشان اسم شیراز را ملک سلیمان گذاشته اند. هرچه بگویی آقا، این تشبیه است، می گوید: سند از این بهتر هم شما می خواهی؟! مگر ادعای مدینه را ندارند؟ مگر ادعای خیبر را ندارند؟ خیبر که نزدیک مدینه است، مگر روزولت پیشنهاد نداد به پادشاه وقت عربستان سعودی که این خیبر را شما بیایید بفروشید به اینها؟ مگر اینها ادعای عراق و سرزمین های مقدس شما را ندارند؟ واللّه قضیه ای که دل پیامبر اکرم را امروز خون کرده است این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی علیه السلام را خون کرده این قضیه است.»

امروز در بهار رمضان که باران های روح بخش لطف و کرم الهی باریدن گرفته و چشمه های حکمت جاری و چراغ های نورانی ایمان، فروزان و تابان شده، در عید مبارک جمعه که دل های مُسلمانان را به عطر خوش معنویت خود معطر می‌کند، شایسته همین است که مسلمانان حضور منفور دستان شیطانی استبداد و استکبار را در بوستان قدسی خود تاب نیاورند و با ایمان و آگاهی، تیشه بر ریشه جهل و ستم بزنند. مبارک باد ماه رحمت، مبارک باد عید پرفیض جمعه و گرامی باد روز قدس.

دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار