مدیر دارالقرآن بشری ناحیه سه قم در گفت‌وگو با پانا:

انس با قرآن اخلاق و زندگی دانش‌آموزان را قرآنی می‌کند

قم (پانا) - مدیر دارالقرآن بشری ناحیه سه آموزش و پرورش قم گفت مانوس بودن با قرآن، زندگی، منش، اخلاق و رفتار انسان را قرآنی و محبوب و مورد رضای الهی می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن اخلاق و زندگی دانش‌آموزان را قرآنی می‌کند

پرداختن به فعالیت های قرآنی بخصوص در اموری که به نوجوانان مربوط می شود، از پرافتخارترین و بابرکت‌ترین دوران عمر هر فردی به حساب می آید. از طرفی آشنایی با موسسات و مجموعه‌هایی که به فعالیت‌های قرآنی مرتبط با دانش آموزان از جمله برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز می‌پردازند، می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی محسوب شود.

«زهرا گندمکار» از جمله افرادی است که به عنوان مدیر دارالقرآن بشری ناحیه 3 آموزش و پرورش قم فعالیت می‌کند. در راستای آشنایی با این مجموعه و همچنین مسابقات قرآن دانش آموزی گفتگویی با وی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

دارالقرآن بشری در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد؟

دارالقرآن بشری در زمینه های آموزش حفظ، قرائت تحقیق، الگوی تلاوت، تواشیح، احکام، تجوید، روانخوانی، تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری فعالیت دارد، کلاس های ویژه مسابقات قرآن، عترت و نماز را هم در مدارس و هم در دارالقرآن برگزار می‌کند و علاوه بر آن محتواهای دینی را توسط مدرّسین باتجربه و به شیوه‌هایی پرنشاط و جذاب معنوی به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

شرکت کنندگان در مسابقات به طور تقریبی چند نفر هستند؟

تعداد دانش آموزان تحت آموزش دارالقرآن بشری بالغ بر ۱۰۰۰ نفر هستند که هم در مدارس و هم در دارالقرآن آموزش می‌بینند ولی از این تعداد شاید برای مرحله ناحیه در همه رشته ها حدود ۳۰۰ نفر باشند البته آمار قطعی هنوز اعلام نشده است.

شرایط ثبت نام در مسابقات ناحیه ای قرآن، عترت و نماز و کلاس های آموزشی چیست؟

شرایط خاصی لازم نیست. همین که دانش آموز علاقمند به اینگونه مسابقات قرآنی باشد و صدالبته انگیزه و هدف مقدس داشته باشد و تلاش کند، مورد عنایت ویژه قرآن کریم قرار خواهد گرفت. ضمنا مسابقات کشوری در تیر و مرداد سال بعد برگزار خواهد شد.

به طور کلی فعالیت‌های قرآنی چه تاثیری روی دانش آموزان دارد؟

در حدیث داریم که اگر جوان مومن قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش مخلوط می شود. یعنی زندگی او و منش و اخلاق او قرآنی و محبوب و مورد رضای الهی می‌شود. به لطف الهی دارالقرآن بشری در ناحیه 3 به سبب اینکه مسئولان اداری نیز خود افرادی مانوس با قرآن هستند و از فعالیت های قرآنی به خوبی حمایت می‌کنند، از موقعیت ویژه ای برای تربیت نوجوانان دانش آموز برخوردار است.

دانش آموزخبرنگار: فاطمه معصومه شاهسواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار