مسابقه بزرگ هرس کاری درختان در نیشابور برگزار شد

نیشابور (پانا)- جهادکشاورزی نیشابور از برگزاری اولین مسابقه انتخاب هرس کار ماهر در روستای فوشنجان این شهرستان و با حضور جمعی از هرس کاران ماهر با همت شرکت تعاونی تولید روستایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه بزرگ هرس کاری درختان در نیشابور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، برگزاری مسابقه هرس درختان میوه هسته دار و دانه دار با حضور محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ،مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و بهره برداران سازمان، مدیر امور باغبانی، کارشناس باغبانی استان و با همکاری مرکز جهادکشاورزی بخش مرکزی، واحد باغبانی، ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان و مشارکت شرکت تعاونی تولید فوشنجان ،نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و توسط اداره آموزش و ترویج شهرستان نیشابورو با حضور ۴۵ نفر از کارشناسان و باغداران و هرس کاران شهرستان در محل باغ درختان میوه هسته دار و دانه دار باغدار روستای فوشنجان برگزار شد.

محمد صبور بلندی، مدیر هماهنگی ترویج وآموزش کشاورزی استان، هدف از این مسابقه را انتقال تجربه ،ایده و دانش فنی بهره برداران و خلاقیت در اجرا ، سرعت ‌عمل مناسب، استفاده از روش‌های نوین را از مهمترین معیارهای داوری و انتخاب ۳ هرس کار برتر اعلام کرد.
محقق ارشد باغبانی و عضو یاوران تولید مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با آموزش اهمیت هرس، انواع هرس و ضرورت هرس برای شرکت کنندگان در ادامه گفت: هنگام هرس تاج درخت خلوت می شود و برگ های اضافی موجود روی آن برای ورود نور و هوا به درون شاخسار درخت از بین می رود.

گنجی مقدم گفت: هرس، موجب تعادل سازی بین ریشه و ساقه می شود و علاوه بر بالا بردن کیفیت و اندازه محصول موجب سهولت در مراحل داشت و برداشت می شود. او همچنین وسایل و ادوات مورد نیاز هرس را برای شرکت کنندگان معرفی کرد.

لازم به ذکر است، مسابقه با شرکت ۱۷ نفر از هرس کاران آغاز شد و هیئت داوران علاوه بر نظارت بر هرس و راهنمایی های لازم به نحوه هرس و رعایت اصول صحیح امتیاز دهی انجام دادند و ۳ نفر هرس کار برتر انتخاب و جوایزی به آنها اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار