معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:
نگاه ویژه به دانشآموزان استثنایی با کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی
تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اعلام کرد در راستای انسجام بخشی و کیفیت بخشی به فعالیت های پرورشی دانش آموزان با نیازهای ویژه، نشست مشترک اعضای شورای پرورشی و فرهنگی استان و اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، سید مجتبی هاشمی ضمن تأکید بر توجه ویژه به دانشآموزانی که شرایط متفاوتی نسبت به دانشآموزان عادی دارند و لزوم برنامهریزی فعالیتهای خاص پرورشی برای آنها گفت: ساماندهی فعالیتهای پرورشی مدارس استثنایی توسط ادارات حوزه پرورشی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و با توجه به ظرفیتهای موجود در استان، دورههای توانمندسازی معاونان پرورشی و رابطین تربیتی مدارس استثنایی برنامهریزی خواهد شد تا شاهد پویایی و بهروزرسانی فعالیتهای تربیتی با توجه به نیازهای این گروه از دانشآموزان باشیم. همچنین ارتباط با مجمع حامیان دانشآموزان استثنایی کشور و بهرهگیری از ظرفیت این مجمع برای حل مشکلات دانشآموزان استثنایی میتواند در دراز مدت به تشکیل و گسترش مجمع حامیان دانشآموزان استثنایی شهرستانهای استان تهران کمک شایانی کند.
هاشمی در این نشست با اشاره بر اهمیت همکاری بین معاونت پرورشی و اداره آموزش و پرورش استثنایی، گفت: بدون مشارکت همه ابعاد و ارکان آموزش و پرورش نمی توان استعدادهای درونی دانشآموزان استثنایی را به منصه ظهور رساند، به همین منظور بر لزوم استمرار جلسه هماهنگی این اداره با سایر معاونتهای اداره کل برای بهرهگیری از خرد جمعی و تحلیل شرایط در راستای اتخاذ تصمیمات موثر جهت خدمت رسانی به دانشآموزان دارای نیازهای ویژه و خانوادههای ایشان تأکید کرد.
او در ادامه اتخاذ شرایط ویژه به منظور حضور دانشآموزان استثنایی در تشکلهای دانشآموزی، مسابقات قرآن، عترت و نماز - فرهنگی هنری، بهرهگیری از امکانات اردوگاههای استانی، کانون های فرهنگی _ تربیتی، برنامههای اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و خدمات مراکز مشاوره را مهمترین اصل در راستای تحقق اهداف تربیتی دانست و بر لزوم ارتباط با موسسات خیریه حامی دانشآموزان استثنایی تاکید کرد تا در حوزههای فرهنگی بتوانیم شاهد پویایی بیشتر فعالیتهای پرورشی و فرهنگی باشیم.
هاشمی ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن نیازهای واقعی حوزه آموزش و پرورش استثنایی، بسط عدالت آموزشی و پرورشی و تلاش مجموعه پرورشی بتوانیم دانشآموزان تمام ساحتی که مد نظر نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است را به جامعه تحویل دهیم.
ارسال دیدگاه