اسماعیلی: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ برابر شد

تهران ( پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام افزایش چند برابری بودجه این وزارتخانه گفت مجموع بودجه وزارتخانه در سال ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود، امسال در لایحه بودجه به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و در همه بخش‌ها این اتفاق‌ها افتاده است.

کد مطلب: ۱۴۸۶۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ برابر شد

محمد مهدی اسماعیلی عصر شنبه در آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تالار رودکی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مسئول کارگروه فرهنگ برای تدوین لایحه بوده، افزود: هر آنچه در سال‌های گذشته برای فرهنگ و هنر آرزو بود، در دوره مدیریت دولت سیزدهم رخ داده است و انشاالله اهالی فرهنگ و هنر از تغییر ریل آگاه خواهند شد و از آثارش در محیط فرهنگی استفاده خواهند کرد.

وی اظهار داشت: سالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل گرفتیم تولید کاغذ داخلی چهار هزار تن بود و در ماه‌های اخیر به ۱۳۰ هزار تن رسیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی او در آغاز دولت ملی کردن صنعت نشر بود، ادامه داد: خوشحالم امروز در حوزه کاغذ تحریر به خودکفایی می‌رسیم. در سال‌های آینده تولید کاغذ از ۳۰۰ هزار تن بیشتر خواهد شد و به صادر کننده کاغذ تبدیل می‌شویم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دولت سیزدهم در حوزه حمایت از پدیدآورندگان و ناشران ۱۱۵ هزار عنوان کتاب منتشر شده که بالاترین میزان در مقایسه با همه دوره‌های گذشته بوده است.

وی در مورد سرانه مطالعه توضیح داد: قبول داریم که کتاب گران است اما دسترسی به کتاب را تسهیل می‌کنیم. بزرگترین کتابخانه منطقه بالای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر در اراک در حال تکمیل است.

به گفته اسماعیلی، احیای مفاخر فرهنگی جزیی از ماموریت‌های مسئولان در دولت سیزدهم بوده است. حساسیت بود که مفاخر ایران را مفاخر دیگر کشورها اعلام کنند. سال گذشته مجسمه حکیم نظامی نصب شد و همچنین برای ایجاد فضای همدلی و اتحاد فیلم مست عشق فروش بالایی داشت.

وی افزود: برنامه‌های کاملی برای همکاری‌هایی با پاکستان و ترکمنستان انجام شده است، همچنین تفاهمنامه‌ای با ترکیه منعقد کردیم که سال آینده مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهند بود. امسال نمایشگاه کتاب ما ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشت.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مجموع جوایز امشب تا سه میلیارد تومان رسید. همکاران تلاش کردند جوایز برگزیدگان کتاب سال تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

به گفته اسماعیلی، در سال اخیر ۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌هایی که از سال‌های قبل آغاز شده بود، اخذ شده است.

در آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حمید پارسانیا دبیرعلمی چهل‌وتکمیل جایزه کتاب سال و جمعی از اصحاب علم، فرهنگ و ادب حضور داشتند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار