کشتی روسیه حضور در المپیک را تحریم کرد؛ مسیر ایران هموار شد

تهران (پانا) - فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که هیچ‌کدام از کشتی‌گیرانی که برای حضور در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ دعوتنامه دریافت کرده‌اند، در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کشتی روسیه حضور در المپیک را تحریم کرد؛ مسیر ایران هموار شد

 براساس اعلام فدراسیون کشتی روسیه، هیچ‌کدام از کشتی‌گیران روس که دعوتنامه حضور در المپیک پاریس را دریافت کرده‌اند، در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک پس از آنکه در ابتدا ورزشکاران روس را از به‌دلیل حمله مسکو به اوکراین، از حضور در المپیک منع کرد، تصمیم گرفت تا اجازه دهد تعداد محدودی از آنها به عنوان ورزشکار بی‌طرف و با پرچم بی‌طرف در این رویداد حاضر شوند.

با این حال، فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که ۱۰ کشتی‌گیر این کشور که مجوز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند، در اعتراض به کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های امسال را تحریم کرده‌اند.

فدراسیون کشتی روسیه در بیانیه‌ای نوشت: ما با روند غیرحرفه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک در زمان تهیه فهرست ورزشکاران واجد شرایط برای انتخاب ورزشکاران مورد استفاده قرار داد، مخالف هستیم و آن را قبول نداریم؛ این روند با هدف تضعیف اتحاد تیم ما صورت گرفت. در نتیجه، کمیته اجرای فدراسیون، مربیان و کشتی‌گیران به طور متفق‌القول تصمیم گرفتند تا در المپیک شرکت نکنند.

آن دسته از ورزشکاران روس که امیدوار به حضور در پاریس هستند، باید نشان دهند که از جنگ اوکراین حمایت نکرده و هیچ ارتباطی با نیروهای مسلح مسکو ندارند. افراد پذیرش شده نیز با پرچم بی‌طرف شرکت خواهند کرد و حق حضور در مسابقات تیمی و همچنین مراسم افتتاحیه را ندارند! مقامات روسیه به‌دفعات سیاست کمیته بین‌المللی المپیک را مورد انتفاد قرار داده‌اند.

با این اوصاف مسیر کشتی‌گیران ایران برای کسب موفقیت در بازی‌های المپیک پاریس هموار شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار