برنامه مروج سلامت در 900 مدرسه آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی از اجرای برنامه مروج سلامت در 900 مدرسه استان خبر داد که از این تعداد 180 مدرسه کیفی سازی شده است.

کد مطلب: ۷۱۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

کارگاه آموزشی توانمندسازی مراقبین و رابطین سلامت با موضوع تاکید بر مولفه های اجتماعی سلامت،بیماریهای غیر واگیر، دخانیات و تغذیه سالم در سالن ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این کارگاه اظهار کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر بر بیماریهای واگیر غلبه نموده ولی بر تعدد بیماریهای غیرواگیر افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: سالانه 15 میلیون نفر در دنیا و ۸۰ درصد در کشور ما در اثر بیماریهای غیر واگیر جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش و پرورش افزایش سواد سلامت دانش آموزان است؛ ادامه داد: معضل اضافه وزن و خطر ابتلا به بیماری دیابت اهمیت توجه به سواد تغذیه ای و سواد حرکتی دانش آموزان و همکاران را افزایش می دهد.

حسینی از فعالیت 145 نفر به عنوان مراقب سلامت در استان آذربایجان غربی گفت: تغییر عادات و رفتار زندگی در پیشگیری از بیمارهای قلبی و عروقی تاثیر بسزائی دارد.

این مقام مسول افزود: برنامه مروج سلامت در 900 مدرسه استان اجرا می شود که از این تعداد 180 مدرسه کیفی سازی شده است.

وی بیان کرد: برنامه های آهن یاری و ویتامین D در 100 درصد مدارس متوسطه دوم دخترانه و 50 درصد مدارس متوسطه اول استان اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اضافه کرد: جهت کنترل بر عرضه و پخش مواد غذایی، 538 پایگاه تغذیه سالم در مدارس استان ایجاد شده است.

حسینی گفت: بدنبال توسعه مشارکتهای مردمی در راستای سلامت خود و فرزندانمان و افزایش تحرک جسمی دانش آموزان هستیم.

اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز اظهار کرد: تعامل دوسویه بین رابطین و اساتید منجر به حل آسیب های اجتماعی و پیگیری امنیت و آرامش فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بدون پیشگیری از خطرات احتمالی امکان پذیر نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار