معاون آموزش متوسطه کردستان

11 هزار و 775 هنرجو در 119 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از تحصیل 11 هزار و 775 هنرجوی کردستانی در 119 هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش استان در سال تحصیلی جاری خبر داد .

کد مطلب: ۷۰۰۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، مهدی نامدار در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری با اعلام مطلب گفت: 37/56 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در بخش آموزش های فنی و حرفه ای و هنرستانها تحصیل می کنند و در صد پوشش آموزش های هنرستانی کردستان به نسبت میانگین کشوری یک درصد بیشتر است .
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته تعداد پنج هزار و 716 نفر ورودی هنرستان داشتیم، میزان ورودی سال تحصیلی جاری را شش هزار و 559 نفر اعلام کرد و از افزایش تعداد 843 نفری هنرجویان هنرستانها به نسبت سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: علی رغم محدودیت و کاستی های موجود در این حوزه 4/9 درصد داشته داشته ایم .
نامدار از ایجاد 27 رشته جدید شامل 16 رشته در شاخه کار دانش و 11 رشته در فنی و حرفه ای خبر داد و با بیان اینکه در راه اندازی رشته های جدید از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی اقدام شده است، بیان کرد: در اجرای رشته های جدید به تجهیزات نیازمندیم و شورای آموزش و پرورش می تواند در این راستا کمک نماید .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تشریح چالش های پیش روی توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای پرداخت و گفت: در بخش اعتبارات و کمبود فضاهای کارگاهی با مشکل مواجه هستیم .
نامدار هم چنین با اشاره به استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده، به مسائل و مشکلات راه اندازی پایه دوازدهم و میزان فضاهای آموزشی ، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز پرداخت و تصریح کرد: برای استقرار پایه دوازدهم به 334 کلاس درس نیاز داریم و ضرورت دارد پروژه های هنرستانی در دست احداث تکمیل و تحویل شود.
معاون آموزش متوسطه استان در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت مدارس شبانه روزی نیز ارائه کرد و با اشاره به اهداف توسعه مدارس شبانه روزی گفت : در سال تحصیلی گذشته 13 هزار و 126 دانش آموز در مدارس شبانه روزی مشغول به تحصیل بودند و در سال تحصیلی جدید با افزایش 2 هزار و 27 نفری و رشد 15 درصدی ، تعداد دانش آموزان مدارس شبانه روزی به 15 هزار و 153 نفر افزایش یافته است .
وی جذب دانش آموزان دختر را اولویت استان در سال تحصیلی جاری عنوان کرد و در ادامه محدود بودن فضای خوابگاهی و هزینه های اداره خوابگاه ها را از چالش های این حوزه بر شمرد و گفت: آموزش ، تغذیه و بهداشت سه مولفه مهم در حوزه مدارس شبانه روزی است و در این راستا علاوه بر جلب مشارکت خیرین خواستار توجه شورای آموزش و پرورش استان و تکمیل پروژه های خوابگاهی در حسین آباد سنندج ، کوثر بیجار و خوابگاه دبیرستان فارابی دیواندره شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار