در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اردبیل عنوان شد؛

برنامه های آموزشی و پرورشی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدوین شده است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از سهم آموزش و پرورش استان در کاهش آسیب های اجتماعی سخن گفت.

کد مطلب: ۶۹۶۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد ناصری در جمع اعضای کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان اردبیل،‌ اظهار کرد: تمامی برنامه آموزشی و پرورشی در مدارس و واحدهای پرورشی چه در قالب برنامه های مصوب و چه فوق برنامه همسو با برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان است.

ناصری با بیان اینکه تلاش کرده ایم در کاهش آسیب های اجتماعی فضایی برای تشریک مساعی ایجاد کنیم و نیز از مشارکت عمومی استفاده نماییم، اظهار داشت: در این خصوص سعی کرده ایم، در راستای پیگیری روند پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان ارتباط مستمری با اولیا داشته باشیم.

وی به کلاس های آموزشی در قالب آموزش خانواده اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بدون شک حضور معلمان در کلاس های درسی و یا فعالیت های دیگر عوامل مدارس، حامل پیام های تربیتی می باشد، که در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: مطالعات علمی حاکی از آن است که سهم مدرسه در شکل گیری شخصیت نوجوانان 30 درصد است و خانواده و جامعه 70 درصد بقیه را شامل می شود، بنابراین آموزش و پرورش تلاش می کند تا این 3 رکن تاثیر گذار را در کنار هم قرار دهد.

احمد ناصری با بیان اینکه در سند تحول بنیادین نیز شخصیت مطلوب انسانی ترسیم شده است، یادآوری کرد: مراکز و هسته های مشاوره نیز در مدارس مناطق و نواحی فعال هستند تا دانش آموزانی که مشکلی دارند با بررسی های لازم راهکارهایی برای حل مشکلات آنان ارائه شود.

ناصری همچنین گفت: تلاش ما این است که وقتی دانش آموزان وارد عرصه های اجتماعی شدند، بتوانند رفتارهای منفی خود را مدیریت کنند تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار