همگام با المپیک؛

نشست منطقه کمیته‌های المپیک آسیای میانه برگزار شد

تهران (پانا) - نشست هماهنگی کمیته‌های المپیک منطقه آسیای میانه با حضور مسئولان شورای المپیک آسیا (OCA) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست منطقه کمیته‌های المپیک آسیای میانه برگزار شد

نشست منطقه کمیته‌های المپیک آسیای میانه، با حضور راجا راندهیر سینگ،حسین المسلم، مدیرکل شورا  و وینود تیواری ، معاون مدیر کل شورای المپیک آسیا(OCA) و جیمز مکلئود مدیر روابط کمیته‌های ملی المپیک و همبستگی المپیک، اولیویر نیامکی معاون مکلود در امور همبستگی المپیک  و ادوارد کنزینگتون مسئول برنامه‌های همبستگی المپیک قاره آسیا از کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) و مسئولان کمیته‌های ملی المپیک آسیای میانه (افغانستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) پیرامون احیای بازیهای آسیای میانه و همچنین دستور کار فعلی جنبش المپیک در پاریس برگزار شد.

در این جلسه  نمایندگان کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا، توصیه‌هایی در مورد مقررات بازیها ارائه دادند و آمادگی خود را برای حمایت از پیشنهادات نوآورانه کمیته‌های ملی المپیک آسیای میانه از طریق برنامه‌های همبستگی المپیک  اعلام کردند.

نشست‌های کمیته‌های ملی المپیک آسیای میانه به طور منظم  هر یک یا دو سال یکبار ، برگزار می‌شود و مقرر شد در نشست بعدی که پس از مجمع عمومی شورای المپیک آسیا(سپتامبر-قرقیزستان) برگزار می‌شود در خصوص احیای بازی‌های آسیای میانه و رشته‌های ورزشی، رده سنی و... تصمیم‌گیری شود که البته توافق اولیه بر این است در رده سنی 14 تا 18 سال، می‌تواند به عنوان یک رویداد قبل از بازیهای آسیایی جوانان تاشکند2025 و همچنین بازی‌های المپیک جوانان داکار2026، در بهار 2025 برنامه ریزی  شود. _ استقبال از پیشنهاد کمیته ملی المپیک ایران  برای میزبانی نشست بعدی آسیای میانه در تهران که در جلسات آتی کمیته  های ملی المپیک آسیای میانه به تصویب خواهد رسید.

پیشنهاد کمیته ملی المپیک قزاقستان برای میزبانی مجمع ورزشکاران قاره ای در سال 2025 با حمایت کمیته بین المللی المپیک  و شورای المپیک آسیا، پیشنهاد کمیته ملی المپیک افغانستان برای ارائه دوره های بین المللی و آموزش های مشترک بیشتر برای مربیان در سطح منطقه ای با حمایت همبستگی المپیک،

توصیه مدیرکل شورای المپیک آسیا حسین المسلم مبنی بر استفاده از تمامی رویدادهای ممکن به عنوان بستری مأثر برای ترویج جنبش المپیک، تقویت همکاری و فعالیت های رسانه‌ای و بالا بردن دانش و آگاهی  خبرنگاران جوان نسبت به مفاد منشور المپیک و قوانین بین المللی مورد استقبال قرار گرفت.

از مهمترین موارد مطروحه در نشست فوق بود که به آن اشاره شد. در این نشست محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته و عاطفه اسلامیان مشاور رئیس در امور بین الملل حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار