همگام با المپیک؛

ثریا آقایی: رقابت سختی برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC دارم

تهران (پانا) - ثریا آقایی، کاندیدای ایران برای حضور در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک که این روز‌ها در دهکده بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ مستقر شده است، گفت از روزی که به پاریس رسیده‌‌ام با افراد زیادی صحبت کرده‌ و کار بسیار سختی دارم.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ثریا آقایی: رقابت سختی برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC دارم

دختر بدمینتون‌باز ایران که این روز‌ها با ۲۹ ورزشکار دیگر از سراسر دنیا برای حضور در کمیسیون ورزشکاران IOC رقابت می‌کند، درباره شرایطش گفت: سه روز است که به پاریس رسیده‌ام و از همان لحظه ورودم صحبت با ورزشکاران کشور‌های دیگر را آغاز کرده‌ام. البته کمیته بین‌المللی المپیک برای کاندیدا‌ها قوانین سختی دارد به طوری که جز خودم و IOC، نفر سومی نمی‌تواند برای ورزشکار تبلیغ کند. کمیته بین‌المللی المپیک هم در این حد که ویدیو‌هایی از کاندیدا‌ها آماده کرده و در قالب پست و استوری کار می‌کند.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات نیز توضیح داد: ۳۰ نفر برای ۴ جای خالی کمیسیون ورزشکاران کاندیدا شده‌اند که از بین این‌ها ۱۶ ورزشکار خانم و ۱۴ ورزشکار آقا هستند. رای‌گیری از ۱۸ جولای آغاز شده و تا ششم آگوست ادامه دارد و ورزشکاران حاضر در دهکده می‌توانند با حضور در محل رای گیری، چهار نفر را انتخاب کنند. 

آقایی با اشاره به مذاکره‌اش با بدمینتون باز‌های حاضر در المپیک پاریس تصریح کرد: از رشته بدمینتون هم من و هم یک ورزشکار از سریلانکا در این رقابت حضور داریم. حتما اهالی بدمینتون ترجیح می‌دهند یکی از این رشته عضو کمیسیون باشد. در این چند روز با ورزشکاران بدمینتون از کشور‌های مختلف صحبت کرده ام. اما نمی‌دانم به من رای می‌دهند یا ورزشکار سریلانکایی.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورزشکاران کاروان ایران با او همراهی کرده‌اند، گفت: با آن‌ها صحبت کرده‌ام و قول حمایت داده‌اند، اما مسئله این است که آن‌ها هم نمی‌توانند به صورت شفاف و مستقیم برای من تبلیغ کنند. حالا باید ببینیم تا ششم آگوست چه اتفاقی می‌افتد. روز ۱۷ مرداد نتیجه انتخابات مشخص می‌شود و من تا آن زمان در پاریس هستم. امیدوارم که با انتخابم بتوانم افتخاری برای ایران به دست آورم و نماینده‌ای برای ورزشکاران زن و ورزشکاران ایران باشم. البته می‌دانم که کار بسیار سختی دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار