معاون اجتماعی،سیاسی و امننیتی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد:

"اجتماعی شدن"حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: مدیریت چند لایه، تمرکز گرایی، بخشنامه مداری و عرضه محوری چهارآفت نظام تصمیم گیری در آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۶۹۳۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی، سید جواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم گشایش پنجمین دوره پارلمان معلمان استان خراسان رضوی در مشهد افزود: اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت حلقه مفقوده جامعه امروز است وبرای اجتماعی شدن آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در گام نخست باید آموزش و پرورش به گفتمان غالب و دغدغه جامعه بدل شود.
وی گفت:امروز جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که برای ارتقا پدیده ها و سازمانها باید رویکرد اجتماعی شدن در آنها تقویت شود.
حسینی ادامه داد: در تبدیل آموزش و پرورش به عنوان دغدغه جامعه و جذب مشارکتها بسیار ضعیف عمل شده است. به این معنا که آموزش و پرورش باید از سوی همه بخشها، سازمانها و رسانه ها به دغدغه جامعه بدل شود حال آنکه در این زمینه بسیاربسیار ضعیف عمل شده است بنابراین پارلمان فرهنگیان باید در این زمینه فعالیت موثر از خود نشان دهد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ۳۰۰ نوع سازمان دولتی داریم که باید پیوند میان آنان با آموزش و پرورش را رقم زد. در این مسیر پیشنهاد می شود دولت نظامنامه تعامل وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی را با آموزش و پرورش تهیه کند.
وی افزود: در سطح خراسان رضوی تلاش شد تا با امضای تفاهمنامه میان آموزش و پرورش با حداقل ۸۵ درصد دستگاههای دولتی این پیوند در سطح استان محقق شود.
حسینی ادامه داد: در حالی که همه طرحها و برنامه های دستگاههای مختلف باید با پیوست آموزش و پرورش تهیه شود هم اکنون فعالیتها برعکس این ضرورت رقم می خورد و همه دستگاهها و سازمانها از آموزش و پرورش انتظار دارند.
وی گفت: پارلمان معلمان خراسان رضوی باید با ارائه طرحهای جدید پیشنهادی، انجام امور موثر و راهگشا در سطح استان نسبت به ایجاد پیوند میان آموزش و پرورش و سایر دستگاهها و سازمانها اقدام کند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: ۸۰ راهکار برای افزایش مشارکت سازمانها با آموزش و پرورش شناسایی و تدبیر شده است. دولت تاکنون حداکثر کمک و حمایت بودجه ای را به آموزش و پرورش داشته اما حداکثر توان خود را به این بخش نداده است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش پول نمی خواهیم بلکه اختیار و ظرفیت سازی می خواهیم تا بتوان امور را پیش برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار