400 کتابخانه کلاسی در مدارس مهاباد دایر است

مدیر آموزش و پرورش مهاباد از فعالیت 400 کتابخانه کلاسی و مستقل در مدارس مهاباد خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «کامبیز شاوله» مدیر آموزش وپرورش شهرستان مهاباد به وضعیت کتابخانه ها در مدارس مهاباد اشاره کرد و افزود: کتاب‌خوانی در رشد تفکر و خلاقیت و توسعه نگرش دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد و متاسفانه بعد از اینکه پست کتابداری از مدارس حذف شد اداره کتابخانه ها در مدارس مطلوب نیست.

وی اظهار کرد: در این میان کتابخانه ها در مدارس مهاباد با همکاری معلمان و مشارکت دانش آموزان و شورای دانش آموزی اداره می شود.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: اکثریت مدارس شهرستان کتابخانه دارند و در مدارس روستایی هم کتابخانه وجود دارد و در این میان دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی روستایی با همکاری کانون پرورشی فکری کودکان وکتابخانه سیار پستی از کتابهای علمی، تاریخی و رمان و براساس گروهه ای سنی بهره مند می شوند.

شاوله اضافه کرد: با توجه به اینکه کتاب‌خوانی در رشد تفکر و خلاقیت و توسعه نگرش دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد سعی کریدم کتاب‌های غیر درسی متناسب با سن دانش آموزان در مدارس وجود داشته باشد.

وی به توسعه کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: تحقق این امر هم باعث توسعه کتابخوانی می شود و در این میان فضای فیزیکی کتابخانه‌ها از جمله مشکلات است.

شاوله ابراز کرد: در مقاطع سه گانه قریب به 350کتابخانه کلاسی و 50کتابخانه مستقل با بیش از 130هزار جلد کتاب در مدارس شهرستان جهت بهره برداری در اختیار دانش آموزان است.

مدیر آموزش پرورش مهاباد به نقش مؤثر خانواده در امر کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها در زمینه تشویق دانش‌آموزان به امر کتاب‌خوانی بسیار نقش مهمی دارند.باید در بین دانش‌آموزان احساس نیاز به مطالعه کتاب ایجاد شود و این امر باعث تقویت فرهنگ کتابخوانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار