مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

لزوم آموزش مسائل حقوقی به دانش آموزان از دوران ابتدایی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش زیربنایی ترین نهادی است که می تواند در زمینه حقوق به دانش آموزان آموزش داده و روح پرسشگری ، آزادیخواهی را در آنها زنده نگه داشته و نهادینه کند و این کار باید از همان دوران پیش دبستانی و ابتدایی انجام شود.

کد مطلب: ۶۸۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حمیدرضا آذری در کارگروه تخصصی کارشناسان و رابطین حقوقی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس گفت: آموزش و پرورش دارای سه مخاطب اصلی شامل دانش آموزان ، والدین دانش آموزان و فرهنگیان است و ضرورت دارد این سه قشر به حقوق خود واقف بوده و از آن دفاع کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش زیربنایی ترین نهادی است که می تواند در زمینه حقوق به دانش آموزان آموزش داده و روح پرسشگری ، آزادیخواهی را در آنها زنده نگه داشته و نهادینه کند و این کار باید از همان دوران پیش دبستانی و ابتدایی انجام شود.

آذری با بیان اینکه "حقوق یکی از علوم زیربنای هر کشوری است و توجه به آن موجب توسعه زیربنایی کشور می شود" گفت: این توجه در همه نهادها ،بویژه در آموزش و پرورش با وجود 14 میلیون دانش آموز، 70 هزار فرهنگی ، 70 هزار بازنشسته و 100 هزار مدرسه، برای حفظ کیان آن باید مورد توجه باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حفظ حقوق معلمین، دانش آموزان و املاک و دارایی های آموزش و پرورش نیازمند پی گیری است و باید تلاش کنیم تا با استفاده از افراد توانمند و بر اساس اطلاعات روز و همچنین تعریف جایگاه مناسب برای واحد حقوقی ادارات در این زمینه گام برداریم.

وی گفت: هوش و خلاقیت در زمینه مسائل حقوقی بسیار مهم است و افراد فعال در این زمینه باید با تلاش در زمینه افزایش دانش و توانایی خود ،حافظ منافع آموزش و پرورش ، دانش آموزان و فرهنگیان باشند.

رئيس اداره حقوقی و املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: با توجه به ابلاغ منشور حقوق شهوندی به نهادها ،این دروه با عنوان حقوق شهوندی برگزار می گردد.

محمدرضا یزدان پناه با اشاره به تاریخچه تدوین حقوق شهروندی در دنیا و پیشتازی ایرانیان در این مهم گفت:یکی از موارد منشور حقوق شهروندی توجه به حقوق دانش آموزان و حفظ منزلت فرهنگیان است و در این زمینه اداره حقوقی با تاکید بر امر پیشگیری ،بر حفظ ایمنی دانش آموزان در مدراس تاکید نموده است.

وی گفت: معلمان درخط مقدم نظام تعلیم و تربیت هستند و لازم است با تاکید بر امنیت شغلی فرهنگیان،برای افزایش منزلت این قشر تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار