تردد زوار اربعین از مرزهای شش‌گانه در امنیت انجام می‌شود

تهران (پانا) - رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت تردد زائران از مرزهای شش‌گانه کشور در کمال امنیت و آرامش ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تردد زوار اربعین از مرزهای شش‌گانه در امنیت انجام می‌شود

سردار محمد شرفی امروز (۲۸ مرداد ماه) در قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین وظیفه پلیس در ماموریت بزرگ اربعین، برقراری امنیت و ایجاد آرامش برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. بنا بر گواه زائران، پلیس تاکنون توانسته است این وظیفه مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد تا زائران در کمال امنیت و آرامش به سفر معنوی خود بپردازند.

وی بیان کرد: همه همکاران با نگاه اعتقادی در ماموریت اربعین حاضر شده‌اند و شبانه‌روز در حال خدمت به زائران اربعین هستند و در پایان نیز با سربلندی وظیفه و ماموریت خود را به سرانجام می‌رسانند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران، آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی بود که با اقدامات انجام‌شده این زیرساخت‌ها فراهم شد.

سردار شرفی یادآوری کرد: تسهیل و روان‌سازی مسیرهای تردد زائران اربعین، نکته دیگری است که زائران توقع دارند. بنابراین باید تلاش کنیم این کار به سرانجام برسد و شرایطی فراهم کنیم که زوار برای تردد با مشکل مواجه نشوند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در اربعین امسال رخ داد در حوزه صدور گذرنامه بود، جایی که توانستیم با خرید تجهیزات مورد نیاز گذرنامه‌های مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن چاپ کنیم و مقابل خانه به آن‌ها تحویل دهیم. صدور و چاپ گذرنامه در بازه زمانی ۷۲ ساعته و تحویل آن مقابل خانه به متقاضایان باعث افزایش رضایتمندی مردم شد.

وی با اشاره به حل معضل ازدحام زائران در پایانه‌های مرزی کشور در سال‌های گذشته، گفت: امروز زائران چه هنگام خروج از کشور و چه ورود فقط در مدت چهار ثانیه می‌توانند تردد کنند تا بدون اتلاف وقت به سفر معنوی خود پرداخته باشند.

شرفی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ درصد زائران با خودروهای شخصی به پایانه‌های مرزی مراجعه کردند که ظرفیت کافی برای پارک خودرو آنها وجود داشت و اغلب زائران رضایت داشتند، افزود: نکته‌ای که زائران حتماً باید به آن توجه کنند، استراحت کافی و پرهیز از رانندگی هنگام خستگی است تا حادثه تلخی رخ ندهد.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا به میزبانی خوب کرمانشاه از زائران اربعین اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های سردار حاجیان، فرمانده و دیگر مدیران و کارکنان انتظامی استان شرایط خوبی برای زائران اربعین فراهم شده است. با مجموعه اقدامات انجام‌شده مرز خسروی از شرایط بسیار خوبی برای تردد زائران چه برای خروج از کشور و چه ورود برخوردار است و قطعاً زوار می‌توانند با آسایش و آرامش از این مرز تردد کنند.

او افزود: از هم‌اکنون باید به فکر طرح‌ها و برنامه‌های نوآورانه برای اربعین سال آینده باشیم تا خدمات متنوع‌تری به زائران ارائه دهیم و هرچه بیشتر رضایت آنها جلب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار