مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

کتاب خوانی زیر بنای توسعه فرهنگی و بالندگی است

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتاب خوانی زیربنای توسعه فرهنگی و بالندگی است از این رو باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی اهتمام ورزید.

کد مطلب: ۶۸۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ مهردخت وزیرپور ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتاب خوانی در اداره کل کتاب خانه های عمومی استان قم، با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی و کتابداری افزود: کتابداران خدمات بی توقعی به جامعه ارائه می نمایند ما امیدواریم با حمایت های لازم کتابداری به بهترین نحو تداوم داشته باشد .

وی تصریح کرد: در اهمیت کتاب و وجود کتاب خانه‌ها در روند توسعه، شبهه ای وجود ندارد در این راستا مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به امر کتابخوانی داشته اند و توصیه ها و رهنمون های با ارزشی ارائه فرمودند .

وزیرپور یادآور شد: اغلب مسئولان مملکتی و امامان جمعه ها و استانداران و فرمانداران به اهمیت کتاب واقف هستند و توجه زیادی به کتاب خوانی دارند چرا که می دانند کتابخانه های عمومی، برای عموم مردم و زمینه ساز رشد و تعالی می باشد .


وی خاطر نشان کرد: وقتی کتاب جایگاه خود را در جامعه پیدا کند آن هنگام کتاب خوانی زیربنای توسعه فرهنگی می شود در این مسیر وجود کتاب خانه های مطلوب و مناسب می تواند به ایجاد انگیزه برای کتاب خوانی کمک نماید .


مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: در استان قم همکاران ارزشمند و علاقه مند زیادی به حوزه کتاب خوانی داریم که خود ظرفیتی بالنده برای پیشبرد اهداف است .

وی ادامه داد: در این راستا مدیر کل کتابخانه های استان قم واقعا ظرفیت های خوبی را در ترویج کتاب خوانی به وجود آورده است از سوی دیگر با بهره گیری از کتابداران تحصیل کرده و حرفه ای همه در جایگاه تخصصی خود جای دارند .


وزیرپور گفت: استان قم از نظر ترویج کتاب و کتاب خوانی و توسعه کتاب خوانی جایگاه خوبی دارد و این مرهون رهنمون های عالمانه و تلاش های بی دریغ دست اندرکاران است .

وی افزود: امروز در کتابخانه ها به همه چیز توجه شده است و فضاهای خوبی به منظور انجام فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته ایم .

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: استاندار قم در تامین برخی از تجهیزات به بخش نابینایان و تولید کتاب بریل توجه داشته و حمایت های خوبی را مبذول داشته که جای قدردانی دارد در این ارتباط با هم افزایی و حمایت های همه جانبه مسئولان می توان به اهداف دست یافت .

وی خاطرنشان کرد: بعد از بخش نابینایان جایگاهی برای کودک و نوجوانان در نظر گرفته ایم و همه کتاب خانه های سراسر کشور بخش کودک و نوجوانان دارند .

وزیرپور در مورد اهمیت کتاب خوانی در کودکان بیان کرد: تشویق کودک به کتاب خوانی توسط والدین موجب ایجاد انگیزه و افزایش فرهنگی کتاب خوانی می شود و خانواده نقش موثری در مطالعه کتاب و کتاب خوانی دارد .


وی تصریح کرد: از این رو بخش کودک و نوجوانان در کتابخانه ها جایگاه با ارزشی دارد و ما با این اهداف بخش کودک همه کتابخانه ها را فعال کردیم تا کودک امروز در آینده فردی بزرگ و موثر برای جامعه شود .


مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشورگفت: کودک از دوران نوزادی تا مهد کودک و دبیرستان و تا تحصیلات عالی باید با مطالعه آشنا باشد در این ارتباط باید فرزندان را به کتاب خواندن عادت بدهیم .

وی افزود: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است این حلقه مفقوده در همه دولت ها و دوره ها وجود دارد از نظر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باید دست به دست هم بدهیم تا به جایگاه مناسبی دست یابیم .


وزیرپور همچنین با قدردانی از کتابداران عنوان کرد: کتابداران فرزندان علاقه مند و ایثارگر و بی توقع در عرصه کتاب خوانی هستند که همه وقت خود را برای ارائه خدمت به جامعه سپری می کنند و از دل و جان با تخصص های خود به خدمت می پردازند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار