امام جمعه اردبیل:

نامزدهای ریاست جمهوری انتظارات غیر قابل اجرا را بالا نبرند

امام جمعه اردبیل با اشاره به اوصاف رییس جمهور آرمانی گفت: یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید در دادن وعده ها دقت کند و در میان مردم انتظارهای غیرقابل اجرا را بالا نبرد.

کد مطلب: ۶۲۲۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود: انتخابات مسابقه قدرت نیست بلکه عرصه خدمت است و همین موضوع ملاک تعیین فرد اصلح و نیز شیوه تبلیغ نامزدها در انتخابات ایران را مشخص می کند .
وی با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت و بالا بردن توان کشورمان است ،گفت: شرط مهم دیگر برای یک رییس جمهور آرمانی را داشتن تبلیغات آرمانی است و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نباید بگوید که هدف وسیله را توجیه می کند .
وی تصریح کرد: فعال کردن گسل های قومی و مذهبی ، روشن کردن چراغ سبز برای اباحی گری، دادن شعارهای پوپولیستی و ایجاد دعوا و اختلاف های جدید بین نیروهای سیاسی ، زیرپا گذاشتن منافع ملی و خطوط قرمز نظام و استخدام احساسات مردم از راه های نامشروع در شأن نامزد ریاست جمهوری ملت بزرگ ایران و تاریخ کهن و تمدن این سرزمین نیست و اگر یک فرد با اینگونه شعارها پیروز انتخابات شود براساس فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) بطور قطع او مغلوب است نه غالب .
عاملی اقتدار و جایگاه ایران در عرصه بین الملی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تبلیغات انتخاباتی نباید به گونه ای باشد که چمهوری اسلامی ایران در این عرصه منفعل به نظر بیاید .
وی شجاعت و نترسی در برابر دشمن را ویژگی دیگر یک رییس جمهور آرمانی دانست و افزود: رییس جمهور نماد هیبت و صلابت ملت است و یک ذره انفعال از طرف وی می تواند کشور را به لبه پرتگاه بکشاند .
عاملی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در طول تاریخ حتی یک بار در برابر دشمن اظهار ضعف نکردند و فرمودند ' والله به عمرم نترسیدم' و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری نیز چنین صفتی دارند .
وی افزود : اقتدار نظامی ما برای بازدارندگی است نه برای جنگ و این هنگامی تحقق می یابد که دشمن به توان نظامی ما آگاه باشد .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین اعلام کرد: اینجانب به تبعیت از مقام معظم رهبری از جناح خاصی طرفداری و حمایت خاصی ندارم و کار ائمه جمعه فقط تبیین معیارهای اصلح است .
وی ادامه داد: اخیرا دوستانی از دو جناح از سر حسن ظن اسم یا عکس اینجانب را در تبلیغات خود استفاده کرده اند و بدینوسیله اعلام می کنم که اینجانب در تصمیم مردم دخالتی ندارم .
امام جمعه اردبیل در ادامه سحنانش از نقش خطیر سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ امنیت کشور تجلیل کرد و گفت: کل ایران اسلامی در سایه تلاش های این عزیزان از خطرهای بسیار وحشتناک در امان مانده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار