امام جمعه اردبیل:

توسعه استان نیازمند توجه به مقوله فرهنگ است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی این استان نیازمند سرمایه گذاری در بحث فرهنگ و ایجاد زیرساخت های فرهنگی لازم برای توسعه همه جانبه است

کد مطلب: ۶۲۰۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی در آئین کلنگ زنی پروژه احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران خلخال افزود: یکی از وظایف مهم نظام اسلامی فراهم کردن زمینه فضای سالم تربیتی و توسعه فرهنگی در کشور با گسترش مراکز آموزشی و تربیتی همچون مدارس ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی مردم است .
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وجود آغاز تبلیغات گسترده نامزدهای این دوره از انتخابات و ارائه اهداف مختلف از سوی آنها به مردم ، در تبلیغات هیچ یک از نامزدها توجه به مقوله مهم فرهنگی در کشور دیده نمی شود .
عاملی تشریح کرد: انتظار ما از همه مسوولان فرهنگی دست اندرکار کشور توجه به زیرساخت های فرهنگی و ایجاد فضای سالم تربیتی همراه با ترویج فرهنگ دینی و سنتی مردم است و امیدوار هستیم فردی شایسته برای تصدی پست ریاست جمهوری انتخاب شود .
وی با قدردانی از همکاری امام جمعه و اهالی خلخال در تاسیس و راه اندازی حوزه علمیه خواهران این شهرستان از سه سال پیش افزود: بر اساس قوانین حوزه های علمیه از آغاز تاسیس حوزه علمیه خواهران خلخال متعهد به تامین هزینه های جاری حوزه به مدت سه سال است که با توجه به پایان مهلت سه سال و آمادگی مرکز مدیریت حوزه خواهران کشور برای تامین هزینه های این حوزه ، کلنگ احداث ساختمان ملکی این حوزه به زمین زده می شود .
امام جمعه اردبیل گفت: هزینه ساخت این حوزه از منابع مختلف اعتباری از جمله منابع اعتباری حوزه علمیه خواهران کشور ، استانداری اردبیل ، فرمانداری خلخال و کمک های مردمی داوطلبانه اهالی مومن ، ولایی و مذهبی این شهرستان تامین خواهد شد .
عاملی همچنین با تقدیر از مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در ساخت حوزه علمیه خواهران خلخال از تخصیص یک میلیارد ریال از سوی قرآن نویس رئیس این مجمع و تعهد ساخت پنج حجره از حجره های حوزه علمیه خوهران این شهرستان خبرداد .
وی از مسوولان اجرایی و مردم خلخال در تامین زمین مورد نیاز احدث حوزه علمیه خواهران نیز قدردانی کرد و افزود: زمین انتخاب شده در جوار مسجد علی ابن ابیطالب (ع) خلخال از لحاظ شرعی وقانونی مورد تایید بوده و محلی مناسب برای اجرای این پروژه فرهنگی - مذهبی مهم شهرستان است .
نماینده ولی فقیه در استان وجود حوزه های علمیه خواهران در مناطق مختلف استان اردبیل را یک ضرورت فرهنگی برای مقابله با آسیب های تهدید کنده دین اسلام و مذهب شیعه دانست و گفت: با برگزاری محافل مذهبی که منجر به تقویت خرافه گرایی در دین شود برخورد می شود .
عاملی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات والیبال آسیا به میزبانی اردبیل گفت: این مسابقات فرصت مناسبی برای معرفی داشته های فرهنگی استان بود ولی در برخی از مواقع بی توحهی به فرهنگ عامه جامعه از جمله آلودگی محیط زیست و پراکندگی زباله ها در سطح گسترده ای از مناطق مجاور شهر اردبیل همین فرصت را می تواند تبدیل به تهدید در بحث گردشگری استان کند .
گفتنی است:شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد .
از 500 مدرسه علوم دینی خواهران در کشور پنج مدرسه سطح 2 و 2 مرکز تخصصی - آموزشی در استان اردبیل واقع شده و از 75 هزار دانش پژوه خواهر در سراسر کشور نیز حدود 800 نفر در مناطق مختلف این استان مشغول تحصیل هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار