معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان:

توسعه سواد بهداشتی دانش آموزان رسالت اصلی مراقبین سلامت

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در مراسم تجلیل از مراقبین سلامت آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز گفت: توسعه سواد بهداشتی دانش آموزان و ارتقاء سطح بهداشت آموزشگاه ها رسالت اصلی مراقبین سلامت می باشد.

کد مطلب: ۶۱۸۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

محمود معزی درگفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اولویت های آموزش و پرورش، از ارتقاء سلامت دانش آموزان به عنوان یکی از اولویت های مهم نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: ساحت زیست محیطی یکی از برنامه ها و ساحت های مورد توجه آموزش و پرورش در واحد های آموزشی می باشد.

وی از مدرسه مروج سلامت به عنوان مدرسه سالم بهداشتی یاد کرد و گفت: توسعه سواد بهداشتی دانش آموزان و ارتقاء سطح بهداشت آموزشگاه ها رسالت اصلی مراقبین سلامت می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه ضمن بیان ویژگی های مدرسه مروج سلامت افزود: مدرسه مروج سلامت یک مدرسه استاندارد است و در مدرسه مروج سلامت باید تمام آموزه های بهداشتی و سلامتی اتفاق بیفتد.

وی کمبود مربی بهداشت را یکی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: باید به این مهم به ویژه در حوزه سلامت مدارس توجه جدی شود.

معزی در حال حاضر مشکل اصلی در موضوع سلامت دانش آموزان را عدم توجه آنان به صبحانه عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری صبحانه های سلامت و میان وعده های سالم در مدارس به ترویج استفاده از صبحانه در بین دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار