رشد ۱۵ درصدی اقامت مسافران در مازندران در نوروز امسال

معاون عمرانی استانداری گفت:: از زمان آغاز طرح خدمات سفر تاکنون 9 میلیون و 342 هزار و 926 نفر شب اقامت در کل استان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۶۰۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، علی نبیان امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه مازندران رتبه دوم تردد کشوری در ایام نوروز امسال داراست، اظهار داشت: از ۲۶ اسفندماه تاکنون 27 هزار و 700 تردد خودرو در جاده‌های مازندران ثبت شد که سهم ۱۱ درصدی تردد جاده‌ای را به این استان اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در نهم فروردین ماه 817 هزار و 527 نفر شب اقامت در مازندران به ثبت رسید، گفت: از ابتدای اجرای طرح خدمات سفر تاکنون 9 میلیون و 342 هزار و 926 نفر شب اقامت نیز در کل استان به ثبت رسیده است.

نبیان با اشاره به دریافت آمار روزانه به همت کمیته‌های ۱۲ گانه خدمات سفر از سطح شهرستان‌ها گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به سکونت 45 درصد جمعیت استان در روستاها، گفت: با توجه به این واقعیت بوم‌گردی باید در اولویت گردشگری مازندران قرار گیرد.

نبیان گفت: ۲ میلیون ۱۵۹ هزار و ۳۰۰ نفر شب از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون در روستاهای مازندران اقامت داشته‌اند.

معاون عمرانی استانداری مازندران ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی و ملی در ایام نوروز گفت: در راستای تحقق شعار سال و تقویت تولیدات بومی امسال در ایام نوروز 12 نمایشگاه صنایع دستی شامل ۸ نمایشگاه استانی و ۴ نمایشگاه ملی برپا شد است که به عرضه محصولات 20 استان کشور می‌پردازند.

نبیان اعلام کرد: در سال گذشته از فروش محصولات هشت نمایشگاه برپا شده 7 میلیارد و 600 میلیون تومان عاید غرفه‌داران شد

وی بااشاره به تورهای رایگان برگزار شده گفت: شهرداری شهرهای سا ی، آمل و بابل اقدام به برگزاری این تورها کرده‌اند تا مسافران بتوانند از مراکز تاریخی و گردشگری این شهرها دیدن کنند و خوشبختانه بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار