دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش را به عدالت نزدیک کرد؛ هزاران معلم در مصوبه کنکور نقش داشته‌اند

رئیس مجلس و خیلی از نمایندگان با این مصوبه موافق‌اند، نمایندگان مخالف فقط مخالف‌اند و پیشنهادی ندارند

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صبح امروز با حضور مقامات و مسئولان کشوری و وزارت آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش را به عدالت نزدیک کرد؛ هزاران معلم در مصوبه کنکور نقش داشته‌اند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از آغاز انقلاب، فعالیت خود را شروع کرد و دانش‌‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را با برنامه‌های وزین، تربیت کرد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین خسروپناه ادامه داد: یکی از شاخص‌های بالندگی این است که ببینیم یک مجموعه فقط به دیروز می‌نگرد یا اینکه فردا را هم می‌بیند. دانش‌آموزانی که به دیروز انقلاب و امروز انقلاب بسنده نمی‌کنند و فردا را هم می‌بینند، این یعنی رشد، بلوغ و بالندگی. 

وی با طرح این سوال که چرا فقط نباید از امروز سخن گفت، تصریح کرد: چون ما در آینده با پارادایم‌های نوینی مواجهیم که هنوز امروز، به صورت جامع شکل نگرفته ولی در آینده با آن‌ها مواجهیم؛ مانند فناوری‌های کوانتومی و هوش مصنوعی. اگر الان جنگ الکترونیک است و با این جنگ در یک لحظه چند هزار لبنانی را به جراحت می‌کشاند، این شوخی نیست. جنگ دیگر از جنس توپ و تانک نیست، این هم هست. از یک دانش و فناوری، یک جنگ را شروع کردند. حال شما فکر کنید جنگ را از طریق همین موبایل‌هایی که در دست من و شماست، انجام دهند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه گفت: دانش‌‌آموزان ما و اتحادیه اگر در فضای هوش مصنوعی و حکمرانی هوش مصنوعی و ... قرار نگیرند فردا را نمی‌توانند در دست بگیرند. امروز باید به گونه‌ای درس بخوانید که بتوانید با آن فردای انقلاب را با روحیه انقلابی تامین کنید. اولین شرط انقلاب، عقلانیت است. شرط انقلابی بودن، حکمت‌بنیان بودن است.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اکنون جنگ، جنگ علم گفت: امروز باید تربیت دینی، عقلانی و اخلاقی و علمی در اتحادیه رشد پیدا کند. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید مدال‌آوران علم و فناوری در مدارس باشند. باید برای خودتان شاخص تعیین کنید و پیگیر تحقق آن‌ها باشید. از خود بپرسید، چقدر توانسته‌ایم جذب حداکثری داشته باشیم؟ چقدر توانسته‌ایم باورهای دینی دانش‌‌آموزان را رشد دهیم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تاکید کرد: باید به شبهات پاسخ داده شود. تربیت عقلانی، اخلاقی و دینی و ... این‌ها همگی از اقسام تربیت است. باید یک برنامه جامع تربیتی برای خود داشته باشید. ما باید بدانیم که برای فردا و پس فردا نیرو تربیت می‌کنیم. دچار حجاب تشکیلاتی نشویم و دل‌مان خوش نباشد که یک تشکیلاتی داریم.

وی در پایان به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هر تصمیمی می‌گیرد و مصوبه‌ای که دارد با عقلا و نخبگان و دانشمندان کشور مشورت می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد. هزاران معلم در مصوبه کنکور نقش داشته‌اند. با این مصوبه آموزش به عدالت نزدیک شده است. یکی از بحث‌های عدالت آموزشی همین سهمیه‌بندی‌هاست. درباره کنکور، مجلس مصوبه داشت ولی اجرا نشد و نتوانست مصوبه خود را اجرا کند. سپس شورای عالی با پیشنهاد رئیس وقت مجلس ورود کرد، رئیس مجلس و برخی از نمایندگان با آن موافق‌اند اما برخی نماینده هم مخالف‌اند. می‌گوییم پیشنهاد شما چیست اما پیشنهادی هم ندارند. مصوبات شورا با تدبیر و مشورت معلمان صاحب‌نظران انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار