مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبرداد:

راه اندازی سیستم سیار صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از راه اندازی سیستم سیار صدور کارت ملی هوشمند برای اولین بار در استان درآینده ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۱۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اسدحسن زاده در نشست با فرماندار گرمی افزود: صدور کارت برای برخی از اقشار از جمله بیماران قطع نخاعی و یا ساکنان مناطق دورافتاده روستاها با این روش ممکن می شود.

وی جلوگیری از کاهش هزینه و اتلاف وقت روستائیان در مراجعه به مرکز شهرها جهت بهره مندی از خدمات کارت ملی را از مزیتهای این طرح برشمرد. مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: این سیستم با تدابیر امنیتی ایجاد شده و به دلیل اینکه عکس و اثر انگشت زنده فرد در کارت ملی درج می‌شود تمامی تمهیدات جهت تهیه این اطلاعات تدارک دیده شده است.

سرپرست فرمانداری گرمی هم در این جلسه از صدور 25 هزار کارت هوشمند در گرمی خبرداد و افزود: با راه اندازی بیش از4 دفتر خدمات پیشخوان دولتی در این شهرستان، شرایط برای ثبت نام همه مردم از طریق دفاتر مجاز مهیا است.

امامی با بیان اینکه گورستانهای این شهرستان متولی ندارد افزود: گورستان های این شهرستان باید ساماندهی شود افزود: وجود گورستانهای سنتی و غیررسمی در شهرها و روستاها به یک معضل برای متولیان امور ثبت وقایع حیاتی تبدیل شده و کفن و دفن فوت شدگان در این گورستانها مشکلات بسیاری را بوجود آورده است.

وی ایجاد غسالخانه متمرکز تدفین اموات در شهرستان گرمی را ضروری دانست، و از شهرداری گرمی خواست در این زمینه اقدام اساسی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار