جشنواره ای که گذشت از نگاه سینماگران؛

محمدعلی سجادی: سالهاست فیلم می سازم و هیچوقت منتظر جشنواره نبودم

محمدعلی سجادی گفت: من سال‌هاست که در حوزه سینما کار می‌کنم و هیچ‌وقت منتظر جشنواره نبودم ولی امیدوارم زمانی که اثرم در جشنواره به نمایش گذاشته می شود مخاطب خود را پیدا کرده باشد

کد مطلب: ۴۶۹۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی سجادی کارگردان فیلم "تمرینی برای اجرا" که امسال در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: جشنواره فیلم فجر فضای خاصی دارد که نمی توان درباره اکران عمومی فیلم، با نمایش فیلم در این جشنواره اظهار نظر کرد. اما بدون شک هر کارگردانی دوست دارد که اثرش دیده شود و من نیز دوست دارم که فیلمم دیده شود ولی نمی‌توانم پیش بینی کنم که جشنواره چه اتفاقی را برای اثر رقم خواهد زد.

وی افزود: من سال‌هاست که در حوزه سینما کار می‌کنم و هیچ‌وقت منتظر جشنواره نبودم ولی امیدوارم زمانی که اثرم در جشنواره به نمایش گذاشته می شود مخاطب خود را پیدا کرده باشد و از همه مهم‌تر برای من این است که این فیلم درست دیده شود و مخاطب بتواند با آن ارتباط خوبی برقرار کند.

این کارگردان تصریح کرد: همچنان خودم را یک فیلمساز حرفه‌ای می‌دانم و کارگردانی شغلم است. من از سینمای انجمن جوانان کار فیلمسازیم را شروع کرده‌ام با فیلم های کوتاه و تجربه هایی که پله پله بدست آوردم. سینما هم مثل هر پدیده‌ای برای تجدید حیات خودش نیاز به تجربیات تازه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من فکر می کنم سینما و تجربه غیر قابل تفکیک از هم باشند. چون سینما با ابعاد وسیعی در اختیار کارگردان قرار می گیرد و فیلم ها نیز در شکل های خاصی به سینما رجوع می کنند. تجربه كردن را نباید محدود به سینمای آماتوری کنیم و آن را به حاشیه برانیم. هنر و تجربه درون دل سینما و ضرورت سینما است.

گفتنی ست؛ سجادی فیلم هایی همانند "اثیری"، "رنگ شب"، "اثیری"، "بازجویی از یک جنایت"، "چون باد"، "گنج"، "گزل"، "شیفته"، "تردست" و ... را کارگردانی کرده است.




ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار