آخرین وضعیت بارش کشور یک ماه مانده به پایان سال آبی

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: میزان بارش کشور یک ماه مانده به پایان سال زراعی (۳۱ شهریور) به ۲۳۰ میلی متر رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت بارش کشور یک ماه مانده به پایان سال آبی

احد وظیفه اظهارکرد: شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۴۲ میلی متر بارش بیشتری دریافت شده است. با وجود اینکه میانگین پهنه‌ای بارش کشور نرمال است اما حدود نیمی از استان‌ها با کم‌بارشی مواجه هستند که بیشترین کم‌بارشی با میزان ۱۰۶ میلی متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: استان‌های قزوین با کسری ۷۸.۵، گیلان ۷۷.۷، تهران ۶۶ و استان لرستان با ۵۰.۹ میلیمتری بارش در رده‌های بعدی استان‌های با بیشترین کم بارشی در سال آبی قرار دارند.

وظیفه خاطرنشان کرد: در مقابل استان کرمانشاه با رشد ۸۴ میلیمتر بارش نسبت به نرمال، بهترین دریافت‌کننده بارش کشور تا این موقع از سال زراعی است. پس از کرمانشاه به ترتیب استان‌های مازندران با افزایش ۶۷.۶ میلیمتر، ایلام ۵۹، خوزستان ۵۰.۴ و اردبیل ۴۶.۹ میلیمتر در رده‌های بعدی بهترین دریافت کنندگان بارش کشور قرار دارند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: گیلان با دریافت ۷۶۱ میلیمتر بارندگی، پر بارش‌ترین استان کشور و سمنان با دریافت ۷۲ میلی‌متر، کم بارش‌ترین استان کشور هستند.

وظیفه افزود: بارش کشور از ابتدای مرداد تا کنون در محدوده نرمال قرار داشته و عمده بارندگی‌ها مربوط به نواحی نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت: در یک هفته اخیر نیز بارش‌های خوبی در مناطق شمالی و جنوب شرق ثبت شده که سبب شده است تا بارش یک هفته منتهی به صبح ۲۶ مرداد ماه در محدوده بیشتر از نرمال قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار