جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان به ارتقا فرهنگ وهنر میانه کمک می کند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه با ابراز خرسندی از ارتقای سطح جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان از شهرستانی به استانی گفت: هدف اصلی این جشنواره ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهرستان است.

کد مطلب: ۴۲۲۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،محمدرضا مشایخی در جلسه هماهنگی جشنواره استانی فیلم کوتاه افلاکیان میانه ، افزود: سابقه شهرستان درفرهنگ و هنر از جمله فرهنگ شهید و شهادت از جمله وجود شهدای زینبیه و ثارالله و شهدای جنگ تحمیلی و نقش پررنگ میانه درهشت سال دفاع مقدس بر لزوم ورود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید استان به برگزاری جشنواره می افزاید.

وی، نگاه ویژه و همراهی استان به جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان را نیازمند انتقال اهمیت موضوع از سوی مبادی شهرستانی خواند و افزود: امکانات هنری در اختیار هنرمندان است و انتظار ما از اهالی هنر با توجه به اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی از اولویت های کاری ماست این است که برغم تمامی تنگناها باید همکاری، هماهنگی، هم افزایی و تعامل داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت های شهرستان برای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و هنری در شهرستان تلاش کنیم.

مشایخی ، بر نمود بیشتر امور بصری در نار سایر برنامه های فرهنگی بنا بر نظر متخصصان امر تاکید کرد و خواستار نمود بیشتر این جشنواره در سطح شهرستان و استان شد.

دبیر جشنواره افلاکیان نیز دراین نشست با بیان اینکه جشنواره افلاکیان قائم به شخص یا نهاد خاصی نیست و خرد جمعی و مشارکت ماحصل این جشنواره محسوب می شود، از برگزاری این جشنواره به صورت استانی در سال جاری خبرداد و افزود: جشنواره افلاکیان طی دو دوره از سوی کانون بسیج هنرمندان میانه به صورت شهرستانی برگزار شده است و در دوره قبل از خود شهرستان 50 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و امسال با پیش بینی های صورت گرفته بیش از 200 اثر به جشنواره ارسال خواهد شد.

مهدی عبدالهی، زمان برگزاری جشنواره را 14 بهمن به عنوان افتتاحیه و اکران فیلم و 15 بهمن را روز اختتامیه عنوان کرد و از ثبت نام اینترنتی و ارسال اینترنتی آثار در دو موضوع دفاع مقدس و آزاد در پنج بخش داستانی، مستند، نماهنگ، پویانمایی و فیلمنامه تا اول بهمن ماه خبر داد.

وی، ماهیت جشنواره را جریان سازی فرهنگی در شهرستان با پرداخت به ارزشهای انسانی، اخلاقی، ارزش های دفاع مقدس، سبک زندگی اسلامی، دستاوردهای انقلاب و ارتقای سطح علمی و کیفی فیلم سازی عنوان کرد و اجرای کیفی تراین جشنواره را نیازمند مشارکت ادارات و نهادهای شهرستان خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار