سینمای مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان افتتاح شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور با بیان اینکه بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان از اقتصاد سینمای ایران مربوط به اصفهان است، گفت در دولت سیزدهم ۳۳ سینما در اصفهان افتتاح شد و امروز تعداد سالن‌های سینما به ۶۱ سینما رسیده که با رشد ۶۲ درصدی همراه بوده است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سینمای مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان افتتاح شد

محمد خزاعی امروز دوشنبه (یکم مردادماه) در آئین افتتاح سینمای مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان اظهار کرد: با ششمین سفر خود به شهر اصفهان و با ۴ هدف حضور پیدا کردم که شامل حضور در شورای سیاستگذاری فیلم اصفهان، افتتاح سالن سینمایی مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان، ملاقات با هنرمندان و بازدید از شهرکی برای افتتاح و آمادگی زیرساخت سالن سینما برای آینده است. 

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور افزود: طی ۳ سال گذشته تعهداتی در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها برای افتتاح هزار سالن سینمایی در کشور به مردم داده شد. تعداد ۵۷۳ سالن سینما طی ۴۰ سال در کشور ساخته شده و با همت دولت سیزدهم و حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی جامعی برای توسعه زیرساخت‌ها و احداث سینماها نوشته شد. 

او گفت: در آمار اولیه‌ای که ارائه شد، بالغ‌بر۲۰۰ شهرِ بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، فاقد سالن سینما بودند که برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و طی جلساتی که با شهرداران و استانداران برگزار شد در مدت ۸۰ سفر، مشکلات مربوط به افتتاح و توسعه سالن‌های سینما مرتفع شد. 

خزاعی اضافه کرد: تعداد سالن‌های سینما امروز از ۵۷۳ به ۸۶۱ سالن رسیده که رشد ۴۹ درصدی داشته است. در زاهدان، مشهد، اراک و هرمزگان نیز سالن‌هایی افتتاح می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم ۹۰۰ سالن افتتاح خواهد شد که در ادامه نیز تا پایان سال ۱۴۰۴، افتتاج هزار سالن سینما صورت می‌پذیرد. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۳۳ سینما در اصفهان افتتاح شده و تعداد سالن‌های سینما به ۶۱ سینما رسیده است که با رشد ۶۲ درصدی همراه بوده است، ضریب اشغال سینماها ۹۶ است و بالغ ۴۷ میلیارد تومان از اقتصاد سینمای ایران مربوط به اصفهان است. 

او یادآورشد: استان اصفهان رتبه‌ سوم را در استقبال مردم از حوزۀ سینما دارد و اولین تهیه‌کنندۀ شهرستانی از استان اصفهان نیز مجوز دریافت کرد. 

در ادامه آیین افتتاح سینمای مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان، سیدمهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مدت‌ها است دنبال می‌شود، بیان کرد: امیدوارم در مهرماه امسال شاهد سی‌وششمین دوره از این جشنوارۀ بین‌المللی در استان اصفهان باشیم. خدا را شاکریم که همیاری و همکاری با سازمان‌ها برای این موضوع دنبال می‌شود، به‌خصوص هنرمندان که در عرصه حضور دارند و فیلم‌هایی در بخش کودک و نوجوان تولید می کنند. 

او با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان سال‌ها است که افتتاح شده و در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند، افزود: تاکنون بخش سینماییِ این مجموعه فعال نبوده است، و اکنون خوشحال هستیم که سینمای دیگری به شهر اصفهان اضافه شد.

مجموعۀ فرهنگی و هنری فرشچیان ظرفیتِ آن را دارد که به یک پردیس سینمایی تبدیل شود و از رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور گام‌های بعدی برای توسعه این مجموعه را خواستاریم چرا که می‌تواند به موقعیت عالی‌تری برسد و مخاطبان بسیاری را جذب کند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ سالن سینما در استان اصفهان وجود دارد که قرار است تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده، ۱۱ سینمای دیگر نیز افتتاح شود. بر این اساس و در مجموع بیش از ۷۰ سینما در استان فعال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار